tisdag 3 juli 2012

Månadsresumé maj och juni

Eftersom jag aldrig skrev någon resumé över maj så tänkte jag att jag skulle göra det nu istället. Och efter detta ska jag gå ut och fota min nya header hade jag tänkt, haha. Håller tummarna för att det inte blir ett stort misslyckande med tanke på att jag redan tagit bort min gamla!

Läst i maj:
  • Divergent - Veronica Roth (omläsning för andra gången)
  • Behemoth - Scott Westerfeld
  • Lola and the Boy Next Door - Stephanie Perkins (omläsning för andra gången)
  • Shadow Kiss - Richelle Mead (omläsning för andra gången)
  • Insurgent - Veronica Roth
  • Cross My Heart and Hope to Spy - Ally Carter
  • Pandemonium - Lauren Oliver
  • City of Lost Souls - Cassandra Clare
  • Cirkeln - Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren
  • Det Är Så Logiskt Alla Fattar Utom Du - Lisa Bjärbo
  • En Sådan Där Vidrig Bok Där Mamman Dör - Sonya Sones
  • Sommaren Jag Blev Vacker - Jenny Han 
Antal: 12


Bästa boken: 
Helt klart Insurgent skulle jag vela säga. Den var enligt min mening mycket bättre än Divergent och jag kände för första gången ett band till karaktärerna. 

Sämsta boken:
Det känns jätte hemskt att sätta Pandemonium här, haha. Jag gillade verkligen första boken i serien Delirium, men Pandemonium fick jag aldrig något grepp om. Så ja, rätt så besviken var jag nog. 

Sammanfattning av månaden:
Det var en bra månad med rätt så många omläsningar, och jag tog äntligen tag i att börja läsa biblioteksböcker igen (vilket jag inte gjort på nästan ett år, av någon konstig anledning). 


Läst i juni månad: 
  • Hallowed - Cynthia Hand
  • Don't Judge A Girl by Her Cover - Ally Carter
  • It's Not Summer Without You - Jenny Han
  • Diary of A Wimpy Kid - Jeff Kinney
  • Just Listen - Sarah Dessen
  • Den Andre Will Grayson - David Levithan och John Green
  • Den Vita Katten - Holly Black
  • Only the Good Spy Young - Ally Carter
  • Out of Sight, Out of Time - Ally Carter
  • Speak - Laurie Halse Anderson
Antal: 10

Bästa boken:
Juni var den månad då jag fullständigt kärade ner mig i Callagher Girls serien, som numera är en av mina favoriter. Jag har lite svårt att välja mellan Only the Good Spy Young och Out of Sight, Out of Time vad gäller den bästa boken. Det blir så när jag läser två böcker i samma serie direkt efter varandra. Men jag skulle tro att jag nog gillade bok nummer fem mera.

Sämsta boken: 
Aargh, fy så hemsk jag känner mig för att sätta den här boken här. Men jag vet inte, den fångade mig aldrig riktigt och jag drogs aldrig in i berättelsen. Tyvärr. Fast kanske är det så att It's Not Summer Without You var något sämre, jag vet inte. Det är inte så att jag ogillar någon av böckerna, utan de var mer okej.

Sammanfattning av månaden:
6 biblioteksböcker lästa den här månaden, wihoo! Min bibblan hög börjar krympa, haha. Men ja, det har varit en bra månad, särskilt med tanke på att jag läst tre böcker ur Callagher Girls serien. Nu är det bara att vänta på att den sista boken ska släppas! Men jag har även läst bra böcker i form av Hallowed, Just Listen, Diary of A Wimpy Kid och Den Vita Katten. Så ja, bra månad indeed.

Planerar att läsa i juli månad:
Juli, den riktiga sommar månaden!! Här ska läsas! Jag planerar att läsa lite fler bibblan böcker såsom Monstrets Dotter och Lock and Key. Sedan håller jag ju även på med Sagan om Ringen den här månaden. Jag ska även läsa de böcker jag har beställt, så jag hoppas på att de 5 böcker som inte kommit ännu gör det snart, haha. Hoppas att de inte har kommit bort någonstans, hrm. 

2 kommentarer:

  1. Yay ny design! I like it! Men kan inte fatta att du inte gillade Speak! Jag älskade den. Fast jag läste den för läääänge sen.

    SvaraRadera
  2. Gillar nya designen! :D

    SvaraRadera