tisdag 10 juli 2012

TÄVLING!

För att fira att bloggen har fyllt 1 år så tänkte jag ha en liten tävling, hoho. Denna gång får ni själva välja en valfri bok från The Book Depository, och om ni skulle trotsa oddsen och faktiskt vinna får ni den hemskickad till er! Simple as that! För att vara med ska ni:

1. Skicka en kommentar på det här inlägget.
2. Skriva vilket bok ni vill ha. Och om ni vill får ni gärna skriva någon rad om just varför det är den boken ni skulle vela ha. (Jag tycker sådant är roligt att veta, haha).
3. Skriva er mail address. (Eller så skriver ni den bara i det fallet om ni skulle vinna, det är upp till er).

Tävlingen kommer avslutas den 20:de juli (:

52 kommentarer:

  1. Så det finns ingen prisgräns? :)

    SvaraRadera
  2. Om jag skulle råka vinna så önskar jag mig Born Wicked av Jessica Spotswood eftersom jag tycker en massa om historisk fantasy och "systrar, häxor, rebelliska vänner, förbjudna böcker, tebjudningar, chockande frierier och förbjuden kärlek" onekligen låter intressant.

    SvaraRadera
  3. om jag vinner så skulle jag vilja ha divergent, för att det verkar vara en så fruktansvärt bra bok, enligt alla och jag har inte läst den!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bokparadiset10 juli 2012 15:51

      bokparadiset[at]hotmail.com

      Radera
  4. Vill jättegärna vara med (fast om jag vinner kommer jag inte kunna svara den 29, för vi åker till grekland, går det bra ändå)
    Om jag vinner så skulle jag vilja ha The Perks of Being a Wallflower av Stephen Chbosky. Jag skulle vilja ha den för att jag har hört mycket gott om den, och jag skulle gärna vilja läsa boken innan jag ser filmen, som också verkar rätt så bra. Och att boken består av brev till någon som huvudpersonen inte känner gör ju inte saken sämre ;) Dessutom är omslaget så snyggt ;)
    Min mejl: karinirisamelie@hotmail.com

    SvaraRadera
  5. Oj,svårt val.. Menmen,Percy Jackson and the Lightning Thief,för att grekisk mytologi är himla intressant och jag velade precis en lång stund mellan den och en annan bok och den vann inte men jag vill ändå jättegärna ha den! ;)

    SvaraRadera
  6. Jag skulle jättegärna vilja ha City of Bones av Cassandra Clare! Dels för att jag är galen i fantasy och älskar böcker med olika väsen i och dels för att jag har hört så mycket om serien! :)

    mimmi.jacobsson[at]hotmail.com

    SvaraRadera
  7. Vill va med! Om jag vinner skulle jag vilja ha Looking for Alaska för att jag ännu inte har läst nån bok av honom!

    SvaraRadera
  8. Jag vill jätte gärna vara med, om jag vann skulle jag vilja ha Percy Jackson and the Lightning Thief, för den är väldigt populär, och jag har bara hört bra om boken!

    Mejl: minbokblogg@hotmail.com

    SvaraRadera
  9. Jag vill vara med :) om jag vann skulle jag vilja ha Anna and the french kiss av Stephanie Perkins :) vill verkligen ha den, har bara läst massa bra om den :)

    Mejl: Jossan_y@hotmail.com

    SvaraRadera
  10. Jag är gärna med! Om jag skulle vinna önskar jag mig Catching Jordan av Miranda Kenneally, för jag har läst så bra recensioner av den boken, och jag längtar efter en contemporary kärleksbok ala Perkins, Dessen o.s.v. ;)

    SvaraRadera
  11. ooo Spännande!! :D Jag skulle i sånna fall vilja vinna The Hunt av Andrew Fukuda. För att jag har spanat in den ganska länge och nyrligen såg jag en recension där den fick 5/5. Så jag bah "måste haaa!". :D

    Mail: bookrelated@hotmail.se

    SvaraRadera
  12. Jag är med :D Jag skulle vilja ha "I'd Tell You I Love You, but Then I'd Have to Kill You" av Alla Carter, för den har funnits på min bokönskelista jättelänge!

    ella.stern[at]telia.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ally Carter ska det stå... ;)

      Radera
  13. Jag vill vara med!
    Undrar precis som Amelie om det finns någon prisgräns för om det inte finns så vill jag gärna ha Harry Potter: Page to Screen :) Älskar Harry Potter och vill gärna ha den!

    Men jag antar att den är för dyr så därför är mitt andra alternativ This Lullaby av Sarah Dessen för att många säger att den är bra och jag gillar hennes böcker.

    boktycke@gmail.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr är den lite för dyr för min plånbok, hehe (; Page to Screen alltså, inte This Lullaby!

      Radera
  14. Svar: Nej, det såklart. Ingen fara, Lisa, jag tänker inte försöka råna dig :) (även om jag inte skulle säga nej till Harry Potter Page to Screen, hähä)

    Men jag är givetvis med och skulle väldigt gärna vinna Legend av Marie Lu. Helst i Hardpack, men Paperback fungerar såklart också :)

    SvaraRadera
  15. Och juste, varför jag vill ha Legend: Den är en bland massa nya dystopier som alla bokförlag släpper hej vilt nu efter Hungerspelen, men jag har på något sätt fastnat för just den bland alla andra och när den dessutom fått bra kritik så har den väckt mitt intresse.

    SvaraRadera
  16. Åh älskar sånna här tävlingar! Så lyxiga att välja själv =) Måste helt klart ha något liknande nån gång =)

    Vinner jag vill jag ha Chasing Brooklyn:
    http://www.bookdepository.co.uk/Chasing-Brooklyn-Lisa-Schroeder/9781416991748
    För jag har börjar älska att läsa böcker skrivna på vers ^^

    min mail är miriam.tisander[@]gmail.com!!

    Tack för en kul tävling! =)

    SvaraRadera
  17. Hej är jättegärna med och skulle vilja ha The perks of being a wallflower, alla verkar ha läst och den kommer snart ut på film och vill gärna läsa boken först:)

    SvaraRadera
  18. Jag är gärna med! Om jag vinner så skulle jag vilja ha Scarlet av A.C. Gaughen. Helst i hardback. Jag har velat läsa den ett bra tag nu. Jag har inte sett en enda dålig recension om boken och handlingen låter superintressant. Och efter att ha sett din recension på den så känner jag att jag måste ta och läsa den :)

    Mejl: jennifer.jaderqvist[at]hotmail.com

    SvaraRadera
  19. Roligt med tävling! Om jag skulle vinna skulle jag vilja ha Raw blue av Kirsty Eagar. Den kommer ut nästa månad hoppas det är okej, annars kan jag välja en ny bok. Jag har velat läsa den här boken jättelänge och har hört väldigt bra recensioner om den. Författaren är även från Australien som Melina Marchetta vars böcker är stora favoriter :)

    cassandratore[at]hotmail.com

    SvaraRadera
  20. Hej, älskar din blogg och vill gärna vara med och tävla! Om jag vinner, skulle jag hemskt gärna vilja ha The Immortal Rules (Blood of Eden) av Julie Kagawa. Har inte läst någon av hennes böcker än, men hur lockande verkar inte denna nya bok, en ny spinn på vampyrer, plus dystopia, vilket jag älskar! Dessutom verkar många gilla den, alltid ett plus. ;)

    Mejl: madeleneG@gmail.com

    SvaraRadera
  21. Hej! Jag skulle gärna super gärna vilja ha boken The Sky Is Everywhere av Jandy Nelson. Jag har läst den minst 4 gånger på svenska, och det är en av mina all-time favorites, då den är helt underbar. Språket är så helt sjukt magnifikt och jag vill se om boken blir ännu bättre i orginalspråk - vilket den ofta är.

    (ellii_98@live.se)

    SvaraRadera
  22. Om jag skulle vinna, önskas Cassandra Clares "City of Bones". Det är en bok jag varit nyfiken på länge ... (mejl: ielinashylla@gmail.com).

    SvaraRadera
  23. Åh vad roligt! Jag skulle gärna vilja ha The Perks of Being a Wallflower. Vill gärna läsa boken innan filmen (med så underbara skådespelare) kommer ut. Mejl: liberlibriblogg@gmail.com

    SvaraRadera
  24. Om jag vann skulle jag vilja ha How To Be a Woman, en bok jag velat läsa sen jag började följa författaren på¨twitter. Hon är väldigt rolig. Och den är oöjmlig att få tag på här (med här menar jag på ett bibliotek i närheten).
    Johannak92[at]gmail.com

    SvaraRadera
  25. Jag vill jätte gärna vara med och om jag skulle vinna så önskar jag mig Divergent. Alla pratar så himla gott om den överallt så jag är fruktansvärt nyfiken nu! :)
    bellasbokblogg@gmail.com

    SvaraRadera
  26. Jag är såklart gärna med och tävlar. ;)
    Om jag vinner vill jag ha The Ghost and the Goth av Stacey Kade. Jag har velat läsa den hur länge som helst, men det är en sån där bok jag aldrig kommer mig för att köpa.

    nordinandersson.petra[at]gmail.com

    SvaraRadera
  27. Jag är gärna med och tävlar. =)

    Om jag skulle vinna vill jag ha "Forbidden Game" av L. J. Smith (http://www.bookdepository.co.uk/Forbidden-Game-Bind-up-Smith/9781847387387).

    Efter att ha läst "Vampire Diaries" av henne insåg jag att jag gärna läser resten av hennes böcker också. Hon skriver bra, spännande och lättläst. Dessutom gillar jag det övernaturliga.

    Jag tipsade om utlottningen på min blogg: http://jenny.jennytranslation.com/2012/07/11/bladvandaren-lottar-ut-valfri-bok/
    jenny[at]jennytranslation.com

    SvaraRadera
  28. Först av allt: Grattis! :-)
    För det andra: Härlig tävling!

    Stephanie Perkins 'Lola and the Boy Next Door' skriker efter mig, eller jag efter den (det är rätt svårt att avgöra), med sitt lilablåaktiga omslag och löftena om en söt men inte för sliskig kärlekshistoria.

    Mejlen lyder: bokskadad@hotmail.se

    SvaraRadera
  29. Grattis till 1 år!

    Jag skulle väldigt gärna vilja ha City of Bones (av Cassandra Clare) om jag skulle vinna. Har läst mycket om den här serien och har flera gånger plockat upp den i affärer, men det har inte blivit av att jag köpt den ännu. Är väldigt nyfiken på den!

    /Mari
    m_gadell@hotmail.com

    SvaraRadera
  30. Grattis!
    jag är helt klart med och om jag vinner skulle jag vilja ha Catching Jordan av Miranda Kenneally för att alla recensioner jag har läst om den har varit väldigt positiva och det känns som en perfekt sommarbok :)

    mejl: johanna.kaspersson@home.se

    SvaraRadera
  31. Grattis till 1 år! :)

    Skulle jag vinna skulle jag helt klart välja Ape House av Sara Gruen:

    http://www.bookdepository.co.uk/Ape-House-Sara-Gruen/9780385523226

    Jag blev väldigt fångad av hennes otroligt vackra språk i "Water for Elephants" och kände hur hon kombinerade minnen med nutid, det komplexa cirkuslivet på 20-talet, och att lyckas göra en elefant till hjältinna. Jag har läst om hennes nya bok och även här verkar djuren stå i centrum, denna gång apor. Skulle vara otroligt kul att se om hennes andra bok "höll måttet", vilket jag tror den gör :)

    emilie.kindvall@hotmail.com

    SvaraRadera
  32. Jag skulle vilja ha Clockwork Angel av Cassandra Clare om jag vann. Jag älskar verkligen the mortal instruments av henne och nu skulle jag vilja läsa mer av henne. Dels har jag hört att den är jätte bra!

    cecilia.viktoria@hotmail.com

    SvaraRadera
  33. Jag är med och tävlar och om jag skulle vinna vill jag ha Legend av Marie Lu eftersom den har varit på min att läsa lista väldigt länge nu och för att den alltid intresserat mig men jag har aldrig lyckats ta mig i kragen och köpa den!

    Mail: sanna_barcacamp-07@hotmail.com

    SvaraRadera
  34. Om jag vann skulle jag vilja ha City of Lost Souls i hardback( http://www.bookdepository.co.uk/City-Lost-Souls-Cassandra-Clare/9781442416864 ), om det går förstås(det kanske blir för dyrt tänkte jag). Annars skulle jag vilja ha Bloodlines av Richelle Mead(fast i så fall måste det vara den här utgåvan eftersom det inte matchar annars^^ http://www.bookdepository.co.uk/Bloodlines-Richelle-Mead/9780141337111?b=-3&t=-26#Bibliographicdata-26 Shit vad jag känner mig jobbig^^)

    Anledningen till att jag vill ha City of Lost Souls är för att jag älskar The Mortal Instruments och jag har alla andra i serien och vill självklart äga den här. Dessutom vill jag äga den så att jag kan läsa den när jag får lust. Fast först måste jag ju läsa City of Fallen Angels^^

    SvaraRadera
  35. Jag är väldigt gärna med :) Om jag vann skulle jag vilja ha Finnikin of The Rock av Melina Marchetta. Har verkligen älskat alla böcker som jag läst av henne, och jag har velat läsa den här hur länge som helst, men det har liksom aldrig blivit av att jag har köpt den. Spännande att se hur hon skriver fantasy, eftersom hon bara skrivit contemporary innan.

    Mail: Loveliciouz[at]hotmail.com

    SvaraRadera
  36. Grattis! :)
    Det är alltid roligt med en tävling! Om jag vinner så skulle jag vilja ha The fault in our stars av John Green, eftersom att jag har velat ha den länge. Och för att alla verkar tycka att det är en sådan fantastisk bok :)

    SvaraRadera
  37. OOH, hur kan man låta bli? xD Jag är med, och grattis till ett år på bloggen!

    Jag skulle gärna vilja ha "Possess" av Gretchen McNeil ('Possess Possess' heter den på Book Depot av någon anledning... XD), av den andledning att jag har varit intresserad av boken i säkert ett år nu och jag har ännu inte läst den... arrgh, det är så irriterande att jag aldrig kan ta mig i manken och köpa den xD Men den vore väl trevlig att ha i bokhyllan ;D

    Tack för chansen!

    SvaraRadera
  38. Grattis!
    Kul tävling :) Jag skulle gärna vilja ha Between the Sea and Sky av Jaclyn Dolamore. Jag skulle vilja ha den här boken eftersom jag vill läsa något om sjöjungfrur och jag älskar omslaget! :)

    SvaraRadera
  39. Så himla roligt med tävling! :) Om jag vinner skulle jag vilja ha Hunger av Michael Grant (paperback versionen i svart) eftersom jag läste Gone ganska nyligen och tyckte väldigt bra om den :)

    Min mail är: johannajosefsson[at]hotmail.com

    SvaraRadera
  40. Hej!

    Grattis!!

    Boken jag vill ha är divergent eftersom den är så hypad överallt!

    SvaraRadera
  41. Grattis! :D
    Jag vill vara med och tävla :) Om jag vann skulle jag vilja ha "Lola and the Boy Next Door" för jag har läst "Anna and the French Kiss", men har inte kommit för att läsa den andra än. Hoppas att den håller samma nivå :)
    Yrsha(a)haveyoureadthisone.com

    SvaraRadera
  42. Grattis till bloggen (och dig såklart)! :D

    Jag skulle gärna vilja vara med och tävla, och om jag mot alla odds skulle vinna så skulle jag vilja ha boken "Sisterhood Everlasting". Anledningen är att jag älskade de fyra första böckerna i serien, och det skulle vara underbart att få veta hur det gick för de fyra systrarna :)

    Min mejl är: f_li_san(at)hotmail.com

    SvaraRadera
  43. Jag skulle vilja vinna Insurgent (http://www.bookdepository.com/Insurgent-Veronica-Roth/9780062024046) om jag vann! Har sett fram emot uppföljaren till Divergent ända sedan jag läste boken för ett par månader sedan, och var superglad när den kom ut och beställde den direkt från adlibris. Men så var den slut. Och så försökte jag en gång till, innan jag åkte till Kina. Återigen var den slut. Så, det skulle vara sjukt kul att få den, så slipper jag vänta ännu mer sedan när jag kommer hem.

    bokrygg@hotmail.se

    SvaraRadera
  44. Jag skulle vilja ha sisterhood everlasting om jag vann, för jag älskar systrar i jeans.

    SvaraRadera
  45. Om jag vann, skulle jag vilja vinna City of Bones av Cassandra Clare ( http://www.bookdepository.com/City-Bones-Cassandra-Clare/9781416914280 ). Jag har läst Cassandra Clares böcker ; Clockwork Angel och Clockwork Prince, och jag fullkomligt älskade dom! Helt klart de bästa böckerna jag någonsin läst! Eftersom Cassandra Clare även har skrivit serien The Mortal Instruments skulle det vara oerhört kul att vinna första boken i serien. Har dessutom hört oerhört mycket gott om dom!

    fridaalmen@hotmail.com

    SvaraRadera
  46. Va roligt med en tävling!

    Om man får välja en hardback, så skulle jag vilja ha The Pledge av Kimberly Derting. Denna bok fick jag upp ögonen för tack vare theartsygirl12 och hennes vlogg. Dessutom tycker jag att omslaget är väldigt fint!

    Annars vill jag gärna ha Cinder av Marissa Meyer, eftersom så många verkar gilla den. Det är en sån bok som jag gärna vill läsa, men är rädd för att köpa ifall jag inte skulle gilla den. Så därför vore den en perfekt vinst!

    nossahojj@yahoo.se

    SvaraRadera
  47. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  48. Är med och tävlar och jag skulle vilja vinna The hunger games av Suzanne Collins. För jag älskade att läsa den på svenska så det skulle vara kul att läsa den på engelska!
    mowa_1999@hotmail.com

    SvaraRadera