onsdag 11 juli 2012

Tv-serier och filmer att se

En serie jag precis börjat titta på. Än så länge har jag bara sett 4 episoder av första säsongen. Eller ja, första säsongen av de nya säsongerna, eller hur man nu ska säga, haha. Men ja, jag ser fram emot att komma längre in i serien, för den verkar lovande! Och jag är redan otroligt kär i The Doctors Tardis.

Sherlock är väll en serie jag planerar att se så snart jag är klar med Doctor Who. Folk på tumblr är lite galna i den här serien, så jag är minst sagt nyfiken.

En serie med fairytale retellings? JA TACK. Jag håller på att läsa Cinder just nu, som är väldigt bra hittills, vilket gör att jag är ännu mer sugen på att se Once Upon A Time. 

En serie jag velat se hur länge som helst nu. Gah. Varför blir det aldrig av? Men för er som inte vet heter serien i alla fall Merlin. 

Ingen kan väll ha missat The Amazing Spider-Man va? OCH JAG HAR INTE SETT DEN ÄNNU. För den går inte på bio i min lilla ort. Suck. Jag får väll dra till närmsta storstad någon dag och se den.  

Pixars nya film som verkar helt otrolig. Om jag inte har helt fel kommer den på svenska i augusti någon gång, men jag ska försöka hitta en med bra kvalité på datorn, hehe.

Någon som har sett på någon av tv-serierna eller sett någon av filmerna? 

12 kommentarer:

  1. DU MÅSTE TITTA PÅ MERLIN!:D Det är en så otroligt bra serie och Merlin och Arthur är så himla gulliga och roliga tillsammans!:)

    SvaraRadera
  2. Doctor Who får jag ständigt höra att jag måste titta, så det ska jag börja göra någon gång i höst tror jag. Sherlock har jag sett säsong 1 på och det är riktigt vasst och snyggt. Har båda säsongerna hemma, så det är bara att börja om från början. Once Upon A Time var höstens favoritserie, och jag gillar såklart den trots b-stämpeln över green screens etc. Merlin har stått på min lista sedan urminnes tider, likaså The Amazing Spider-Man!! Brave låter helt magisk, och hoppas få titta på den snart. :-)

    Med andra ord: God smak!

    SvaraRadera
  3. Sherlock är den enda som jag har följt av ovanstående =) grät faktiskt under sista avsnittet av andra säsongen!

    Det ska komma en amerikansk variant av serien, med namnet Elementary, där Sherlock är fd alkoholist och Watson är kvinna (spelad av Lucy Liu). Intressant! Gillar Sherlock-vågen som slog igenom med de amerikanska filmerna :D

    SvaraRadera
  4. Jag har sett Merlin, säsong 1 och 2, och längtar jättemycket efter att få se säsong 3!

    SvaraRadera
  5. Doctor Who är ärligt talat den bästa tv-serien i hela världen. I alla fall av de jag sett, de andra kan jag inte uttala mig om. Sherlock kommer dock tvåa, den är helt underbar! Sherlock och Doctor Whos fandoms ligger också väldigt nära varandra i och med att Steven Moffat är med och skriver båda serierna.

    Merlin är väldigt bra! Efter fyra säsonger tycker jag dock att det börjar bli lite tjatigt, men roligt att titta på är det alltid!

    The Amazing Spider-Man är helt amazing! Brave vill jag också verkligen se :D

    SvaraRadera
  6. JAg har sett Sherlock och Merlin, alla säsonger (som hittils kommit) och jag rekommenderar båda varmt, jag älskar verkligen idén med att spela in Sherlock Holmes i nutidsversion :)

    SvaraRadera
  7. Svar: Haha ja det tycker jag med! :D

    SvaraRadera
  8. Svar: Ja, Ollivanders också! Jag kommer ihåg hur mycket jag längtade efter ett brev från Hogwarts när jag var elva, jag ville så gärna få prova trollstavar (och självklart göra allt annat magiskt också) ;)

    SvaraRadera
  9. Ja, Doctor Who och Sherlock är fruktansvärt bra. Jag tycker inte särskilt mycket om Once Upon A Time, dock. Skådespeleriet är jättedåligt, men historian och de olika sagorna som är med är ganska bra. Men jag följer inte den längre.
    Jag har inte heller sett Spiderman. Katastrof! Men igår såg jag BRAVE!! Ahhh. Storyn var lite lame, men Merida och hennes mamma var bäst och jag är lyrisk över det feministiska "budskapet" i filmen.

    SvaraRadera
  10. Once upon a time är en av mina favoritserier och jag hoppas att den börjar visas på tv snart igen. Jag vill veta hur det går! :)
    jag är också nyfiken på Brave, hoppas att både den och The amazing spiderman är bra

    SvaraRadera
  11. The amazing spiderman har jag hört ska vara super bra men jag har precis som du inte sätt den ännu :( ska dock förhoppningsvis dra iväg med några kompisar och se den snart :)
    Vilken liten ort? :(

    SvaraRadera