fredag 3 augusti 2012

7 snabba recensioner

Titel: Den Andre Will Grayson
Författare: David Levithan och John Green

En helt okej bok, som egentligen inte tillhör min favoritgenre. Men den hade sina fina stunder, även om jag inte gillade den så där enormt mycket. Men jag känner till andra som avgudar boken, så låt inte mig avskräcka dig från att läsa den.

Betyg: 2.5/5



Titel: Speak
Författare: Larie Halse Anderson

Meh. Tyvärr var det något med den här boken som gjorde det svårt för mig att gilla den. Berättelsen som skulle vara hemsk och rörande ... nådde aldrig riktigt fram till mig. Fy. Känner mig jätte hemsk för att jag säger så, men ja.

Betyg: 2/5



Titel: Sommaren Jag Blev Vacker, It's Not Summer Without You, Sommar För Evigt
Författare: Jenny Han

En rätt så underhållande serie som jag gillade mer än jag trodde att jag skulle göra. Karaktärerna gick mig dock på nerverna titt som tätt, mestadels Belly. Men det var ändå böcker jag gillade och de var ett bra tidsfördriv under tråkiga dagar.

Betyg (för hela serien): 3/5


Titel: Darkfever
Författare: Karen Marie Moning

Här är en vuxenbok som jag faktiskt hade rätt så höga förväntningar på. Många av mina vänner på goodreads hyllar hela serien, men i mina ögon föll boken rätt så platt. DET HÄNDE JU INGENTING. Och det kan ju vara så att den här typen av vuxenböcker inte riktigt är min grej heller

Betyg: 2/5


Titel: Den Vita Katten
Författare: Holly Black

Här har vi en bok jag gillade rätt så mycket. Tyckte om konceptet, och berättelsen kändes ändå väldigt originell, vilket är rätt så ovanligt nu för tiden. Jag kommer med högsta sannolikhet läsa andra boken i serien.

Betyg: 3.5/5



Titel: Just Listen
Författare: Sarah Dessen

Min andra Dessen bok. Och jag gillade den, om än inte lika mycket som jag gillade The Truth About Forever. Jag tyckte inte karaktärerna var lika starka, även om de var bra. Men om det är något jag gillar med Dessen så är det att hon har förmågan att även väva in tunga ämnen i sina böcker, och i det här fallet var det våldtäkt och ätstörningar. Mycket bra och viktigt! Jag har Lock and Key hemma av samma författare och ska läsa den snart!

Betyg: 3.5/5


Titel: Angelfall
Författare: Susan Ee

Även här har vi en bok som verkligen alla mina vänner på goodreads hyllade. Men jag är tyvärr ... inte jätte imponerad. Det var en rätt så bra bok, och jag gillade de två huvudkaraktärerna rätt så mycket. Men historien med att världen faller samman osv ... meh, jag tror inte det är min grej riktigt. Jag kommer inte läsa nästa del. Och om jag ska säga något som inte har med själva berättelsen att göra så är det att pappret de använt till boken verkligen ... stank. Haha. Herregud. Ville sitta och hålla för näsan. Har aldrig varit med om något liknande!

Betyg: 3/5


(Känner att det blev många negativa recensioner nu. Men det är oftast de böcker jag inte känner för att skriva recensioner på, haha).

1 kommentar:

  1. "Och om jag ska säga något som inte har med själva berättelsen att göra så är det att pappret de använt till boken verkligen ... stank. Haha. Herregud. Ville sitta och hålla för näsan. Har aldrig varit med om något liknande!"

    OMG, som jag gapskrattade åt det. Men fy vad hemskt med en stinkande bok haha.

    SvaraRadera