tisdag 21 augusti 2012

8 fakta om mig själv

Jag har blivit utmanad av BellaPia, Beate och Jennifer att berätta 8 fakta om mig själv, som ni förhoppningsvis inte känner till. Så here we go!

1. Jag har sammanlagt ca 120 antal medaljer efter att ha tävlat i friidrott i 5 år.
På bilden landar jag lite förbi 5:an. Tror hoppet låg på ca 5.20.

2. När jag var liten ville jag bli som Elvis Presley. Jag ville till och med klippa mitt hår som honom, men mina föräldrar hindrade mig.

3. När jag är själv hemma brukar jag springa runt i hela huset, med musik på högsta volym, och låtsas att jag är med i en disney film. Eller en musikal. Båda funkar.

4. Jag och min bästa kompis kan alla Taylor Swift låtar utantill. No shame.

5. Jag har en hund. Och har försökt lära honom agility. Med mina gamla kaninhinder. Haha.

6. Jag älskar att dansa och gör det över allt. När jag går runt hemma. På stan, på träningarna, i skolan. Mina vänner tycker jag skämmer ut dem, men äsh då.

7. Filmerna SAW är det värsta jag vet. Mina vänner tvingade mig att se alla i ett maraton, och jag höll på att avlida. (Notering: Tål inte blod och sår och allt annat sådant där äckligt). Jag höll för ögonen mest hela tiden.

8. Jag kan alla repliker utantill från de två första (i mitt fall dubbade) Harry Potter filmerna. 

15 kommentarer:

  1. Jag såg fem minuter på första Saw-filmen på youtube, sen så orkade jag inte mer. Därefter så var jag rädd i en hel vecka och trodde att emoclowndockan skulle komma och ta mig. Jag förstår vad du menar med Saw :P

    SvaraRadera
  2. Jag kan med mycket av Harry Potter-serierna och böckerna utantill :D Filmerna på engelska och böckerna mest på svenska ;)

    SvaraRadera
  3. Jag kan också alla Talor Swift-låtar utantill! Åtminstone de som finns på hennes tre skivor, som jag förresten äger allihop ;D

    SvaraRadera
  4. 4: YOU'LL BE MY PRINCE AND I'LL BE YOUR PRINCESS IT'S A LOVE STORY BABY JUST SAY YEEEES!!
    6: Jag brukar göra samma sak XD Och jag älskar Carlton och alla hans moves <3
    7: Hade också SAW-marathon. Scarred for life.

    SvaraRadera
  5. Mina vänner ville också se Saw med mig, men jag tvärvägrade. Ingenting för mig, gillar inte alls skräckfilmer och tycker sådant de har med i filmen är så äckligt och obehagligt. Ryser i hela kroppen :/

    Är också en riktig dansare. Gör det näst intill hela tiden, men sedan å andra sidan så tränar jag och tävlar i det också :)

    SvaraRadera
  6. Sv: Tack så mycket! :D

    Rolig fakta! :P

    SvaraRadera
  7. Vilken söt hund! Och vilka roliga fakta, tänk vad roligt om du fått klippa dig som Elvis! Oslagbart. ;)

    sv: Visst känns det lite som om han kanske inte kommer vara det?

    SvaraRadera
  8. 120 medaljer? :O Det var verkligen inte illa! :)

    SvaraRadera
  9. Rolig fakta. Vilken söt hund :)
    Jag har sett några Saw-filmer och jag satt också och höll för ögonen eller blundade nästan hela tiden.

    SvaraRadera
  10. Sv: Hahaha, Great minds think alike - so true! ;) Du har helt rätt, det var kärlekshistorien som gjorde Delirium så bra som den är! Och Julian kändes bara så barnslig i mina ögon. Det var som om han bara var nyfiken på att veta hur kärlek kändes och Lena var typ den enda tjejen som var där, if you know what I mean? ;) Ja, jag ska oxå läsa Requiem så fort den kommer ut, och även fast Pandemonium inte var så bra så längtar jag oerhört efter nästa bok :)

    SPOILERVARNING!!!!!!

    Gud vad jag var sur på Lena! Hur kunde hon ge upp allt hopp om Alex sådär? Och sen sista sidan, haha, Lena is in trouble kan man ju lätt säga! Tyckte så synd om Alex!! :/ Tycker att det ska bli intressant nu när Requiem ska vara från både Lenas och Hanas POV. Jag är faktiskt lite rädd för att Hana och Alex kommer bli ihop i slutet - call me crazy ;)

    SvaraRadera
  11. Gud vad fräsigt med alla medaljer!! :D

    SvaraRadera
  12. Herregud, 120 medaljer? :O Och 5.20 i längdhopp? Wow, mitt längsta är nog 3.14 eller något och nu för tiden klarar jag bara av 2 meter haha (sämst på idrott...)
    Jag gör samma som du på 3:an xD

    SvaraRadera
  13. Sv: Verkligen. No. Kemi. At. All.

    SPOILER:

    Alex verkade ju verkligen helt freaky där på slutet. Jag hoppas att han bara har fått nån knäpp (som Peeta i Mockingjay) och blivit lite konstig, men sen att allt fixar sig och Alex och Lena lever lyckliga i alla sina dar ;) Skulle inte direkt bli ledsen om Julian gick och dog, men för min del så skulle han och Hana gärna få bli ihop eller oxå! Känns lite som att Lauren Oliver är en sån författare som inte bara vill köra samma gamla vanliga: första boken: Tjej möter kille och blir kär, andra boken: tjej möter ny kille och triangeldrama bildas, tredje boken: en massa drama som slutar med att tjejen blir ihop med den första killen. You know what I mean? Oj, lååång kommentar :p nej, men jag har en dålig känsla över Requiem... Känns lite som att det blir Lena och Julian till slut, eftersom Lena har blivit en "helt ny människa" sedan hon skildes från Alex. Fast vi vet ju alla att Lena och Alex är soulmates! Kortfattat: Jag. Är. Rädd. ;)

    SvaraRadera