söndag 19 augusti 2012

Bokvän-cirkel

Lystring lystring gott folk! Har ni någonsin hört talas om fenomenet bokvän? Jag fick reda på det då jag läste ett inlägg på Nellons Bokblogg för vad som kanske var några veckor sedan. Det går alltså ut på att man är två personer som skickar böcker till varandra. Varje gång ska boken följa ett visst tema (t.ex. en speciell genre, eller att boken ska ha en speciell färg), och man ger den andra personen en ledtråd om vad det är för bok man skickar, så att man kan gissa sig fram lite.

Visst låter det roligt? Vem vill inte hitta en bok i brevlådan när man kommer hem liksom? Och så igår slog mig tanken att man kanske kunde vara flera, så att det blir som en slags cirkel. Lucy från Bokrygg hakade på idén och ni kan läsa hennes inlägg här. I denna har vi då alla ett tema vi måste följa och vi tilldelas en person i cirkeln som vi ska skicka boken till. Här kan ni även se personen på padfootandprongs07 (som startade saken?)

Så min och Lucys fråga till er är alltså om någon skulle vara intresserad av att joina oss! Skicka bara en kommentar så att vi vet! (:

15 kommentarer:

  1. Jag joinar gärna! :D

    / Ell, mappe_ts@hotmail.com c:

    SvaraRadera
  2. Jag vet att jag redan kommenterat hos Lucy, men tänkte att jag lika gärna kan göra det igen^^ Eftersom jag själv tänkt i de här banorna tidigare så skulle det vara jätteroligt och jag är gärna med(:

    SvaraRadera
  3. Som jag skrev hos Lucy är jag gärna med :)

    SvaraRadera
  4. Jag tycker att det låter superkul! Är gärna med :)

    SvaraRadera
  5. Jag är jättegärna med! :)

    SvaraRadera
  6. Oj, vad många som ska köra på den här idén nu

    SvaraRadera
  7. Hej, mitt namn är Kajsa Högdahl och jag skriver på uppdrag av B. Wahlströms bokförlag. Jag har läst din blogg och ser att du recenserat Den vita katten ur Holly Blacks bokserie Berörarna. Den andra delen i serien Den röda handsken har just kommit ut och jag tror att det är en bok som du skulle vara intresserad av att läsa. Jag skulle därför vilja skicka ett recensionsexemplar till dig. Om du är intresserad av detta får du gärna skicka din adress så snart som möjligt, så skickar vi boken till dig.

    Bästa hälsningar
    Kajsa Högdahl
    kajsa.hogdahl@medieinstitutet.se

    SvaraRadera
  8. Hej! Ville bara säga att din blogg är awesome och att jag själv har startat en bokblogg. Så kika gärna in där om du känner för det! :)

    SvaraRadera
  9. Jag är definitivt intresserad, men vet inte hur det kommer att se ut med tiden i höst. Så finns det möjlighet att kunna vänta tills mer information ges ut?

    SvaraRadera
  10. Jag har faktiskt funderat på det förut, så jag är jätte intresserad på att var med C:

    SvaraRadera
  11. Sv: Åh, tack så mycket! Håller med om att vi läser ungefär samma böcker. Har fått många bra boktips från din blogg! :)

    SvaraRadera
  12. Jag är jättegärna med! :)

    SvaraRadera
  13. Skulle kunna vara med när jag kommer hem till Sveirge... Frakten skulle bli så hemskt dyr nu! Men blir kul att följa lite i alla fall.

    SvaraRadera
  14. Eftersom jag är lite nyfiken av mig (A) så undrar jag om ni kommit på något bra sätt att utföra den här toppenidén(: Om det är många som ska vara med så kan det ju lätt bli lite rörigt eller vad man ska säga^^ (det är inte meningen att den här kommentaren ska låta nedvärderande eller nåt, tycker nämligen själv att det låter lite så när jag läser igenom den xD)

    SvaraRadera