måndag 20 augusti 2012

Mina top 5 OTPs

Emelie från Drizzle and Hurricanes har utmanat alla som vill att dela med sig av sina 5 favorit OTPs (= only true pairings). Alltså de par i böcker som man "shippar" mest, det vill säga vill ska vara tillsammans eller avgudar som ett par och vill ska stanna som ett par. Eh, ja, haha. Något sådant.

1. Annabeth Chase x Percy Jackson
För att de helt enkelt är perfekta för varandra. End of story. Jag shippade dem ändå från första början och det fanns alltid en liten röst i huvudet som sa att de bara var tvungna att bli tillsammans annars var det universums undergång. Typ. (PERCABETH ALL THE WAY).


2. Zachary Goode x Cammie Morgan
Alla som läst böckerna måste bara hålla med om att de är perfekta för varandra och för evigt menade att vara tillsammans. RIGHT? Och det var särskilt den senaste boken i serien, Out of Sight, Out of Time, som verkligen fick mig att älska dem tillsammans. Alkajfa,fg. Så perfekta är de för varandra, och då jag inte kunde hitta någon bra bild på dem tillsammans så får ni nöja er med ett par citat. (Och jag måste bara säga att jag shipar Agent Townsend och Cammies moster hard-core också). 



3. James x Lily
Åh, jag snyftar lite varje gång man får läsa scenen om när Voldermort mördade dem. James offrade sitt liv för Harry och Lily så att de skulle ha en chans att komma undan, och Lily i sin tur offrade sitt liv för Harry. Tänk efter ett ögonblick hur Lily måste ha känt sig när James ropade att han skulle uppehålla Voldermort, och hur hon sedan kanske hörde honom falla död till marken. Fy va hemskt. Fy vad jag älskar dem tillsammans.


4. Rose x Dimitri
Ja, jag älskar dem tillsammans. Ja, de är gjorda för varandra. Trots att de är så olika, så passar de så otroligt bra tillsammans. Och jag kommer shipa dem tills döden skiljer oss åt.
("But I was meant for you.")


5. Magnus x Alec
För att vara helt ärlig, vem kan inte tycka att de här två är helt perfekta för varandra? (SPOILER för CoLS: Om de inte blir tillsammans igen så vet jag inte vad jag gör. Fast det är lugnt, de blir tillsammans, I promise). Hur som helst, Alec och Magnus är antagligen ett av mina favoritpar någonsin, och det är typ deras förhållande jag gillar mest med böckerna, hur hemskt det än låter, haha. 

5 kommentarer:

  1. Magnus o Alec: håller helt klart med. Absolut en av de bästa paren som gjorts. Och det är, som du sa, en av anledningarna till att jag läser böckerna ;) Jag grät i sista scenen med dem, de MÅSTE bli tillsammans igen, snyft.

    SvaraRadera
  2. Fan vad trevligt att du antog utmaningen! :D Kan inte annat än att hålla med på AlecxMagnus, DEM ÄR PERFEKTA<3 Om det inte vore för min extrema fangirling for Simon och Isabelle, då hade jag helt klart valt Alec och Magnus :D

    SvaraRadera
  3. Svar: Ja, den är otroligt rolig och jag rekommenderar verkligebn att du läser uppföljarna, även om jag bara läst tvåan än så länge^^

    SvaraRadera
  4. Jag har bara läst om ett av dessa par och det är James och Lily... Får jobba lite på det ;)
    Jag har förresten utmanat dig :D Kolla in på min blogg och läs vad det handlar om för något ;)

    SvaraRadera
  5. Magnus och Alec är helt klart ett favorit par =)

    SvaraRadera