fredag 17 augusti 2012

Några nya böcker jag samlat på mig





De fyra första böckerna köpte jag då jag var inne på SF bokhandeln i Stockholm. Ni ska bara veta vad svårt det var att bara hålla sig till 4 böcker, men då det var mycket dyrare än om man skulle köpt från internet så försökte jag behärska mig, haha. The Awakening köpte jag för att jag velat läsa den ett bra tag, och tyckte om dess föregångare The Summoning. For Darkness Shows the Stars har jag egentligen inte hört så där jätte mycket om, och inte heller Seraphina, men de har fått fina recensioner på goodreads och låter bra, vilket räcker för mig. Och så har vi The Hobbit som jag ser oerhört mycket fram emot att läsa, och som jag ska bli klar med innan filmen kommer ut.

Sedan beställde jag för ett par dagar sedan Finniken of the Rock och The Perks of Being A Wallflower från adlibris. Den förstnämnda läste jag en otrolig recension om på goodreads, och är med andra ord oerhört taggad på att läsa. Jag älskade Jellicoe Road av samma författare så det känns lovande. Och The Perks of Being A Wallflower ska jag läsa innan filmen, och även den har fått väldigt fina ord strödda omkring sig.

Och sen så har vi 5 klassiker jag köpte via ett erbjudande på cdon. Tack Anna för tipset! På senaste tiden har jag sorgligt nog blivit lite trött på vanliga ungdomsböcker och jag känner för att läsa något mer ... ja vad ska man kalla det? Men klassiker ska jag hur som helst ge mig på.

4 kommentarer:

  1. Jag är också nyfiken på Finnikin of the rock, men har inte sett någon recension från nån jag "litar på" än så jag har inte beställt den. Men vi får väl se efter din recension då :)

    SvaraRadera
  2. For Darkness Shows the Stars och Seraphina verkar bra, ser fram emot att läsa vad du tycker om dem :)

    SvaraRadera
  3. Jag är väldigt nyfiken på For Darkness Shows the Stars och Finniken of the Rock, ser mycket fram emot dina recensioner! :)

    SvaraRadera
  4. Vill så gärna läsa "The perks of being a wallflower"!!

    SvaraRadera