söndag 12 augusti 2012

Om jag hade 500 kronor i presentkort

Jag hade tänkt göra "tagen" Anna från Reading This World har skapat. Och den går alltså ut på att man ska visa vilka böcker man skulle köpt från en valfri internet bokhandel om man haft 500 kronor i presentkort. Och här är alltså böckerna jag skulle klickat hem:


The Perks of Being A Wallflower - Stephen Chobosky:
Efter att ha sett den underbara trailern till filmen känns det redan som älskar boken lite. Bara måste läsa den här boken snart.

Nevermore - Kelly Creagh:
En bok jag velat läsa i evigheters evighet. Och nu när andra boken i serien släpps känns det väll som att det är dags snart.

Code Name Verity - Elisabeth Wein:
En krigshistoria som låter så där hemskt underbart bra. Måste läsa denna.



Amy and Rodger's Epic Detour - Morgan Matson:
En bok jag läst många fina recensioner på och som jag varit menad att låna på biblioteket. Men då det senare visade sig att de faktiskt inte hade boken tänkte jag att jag snart får ta saken i egna händer.

Holes - Louis Sachar:
Jag bara älskar älskar älskar filmen till de här böckerna. Så otroligt bra. Och jag bara måste läsa boken.

Girl of Nightmares - Kendare Blake:
Jag gillade första boken Anna Dressed in Blood, så självklart vill jag läsa denna också.



Fantastic Beasts and Where to Find Them - J.K. Rowling:
Jag är inne i en Potter hysteri = måste ha allt relaterat till Harry Potter.


(Håller på att ändra lite utseende på bloggen och testar lite nya saker. Så ursäkta om det är lite kaos för tillfället.)

4 kommentarer:

  1. Jag såg också trailern till The Perks of Being a Wallflower, och nu är jag helt hyusterisk för ag vill ha boken så mycket ;)
    Holes är jättebra!! fast jag har aldrig lyckats få tag på filmen...

    SvaraRadera
  2. Jag gillar också trailern till The perks of being av wallflower och vill läsa boken och se filmen. Den verkar jättebra :)

    SvaraRadera
  3. Svar: Tack så jättemycket! Det var ju dessutom bra att jag lyckades få dig att skratta, hade ju inte varit så roligt om du satt och gäspade under hela videon xD

    SvaraRadera
  4. sv: Haha, jag med. Jag läste om dem alldeles innan Spell Bound kom och dem var nästan ännu bättre då. :)

    SvaraRadera