torsdag 30 augusti 2012

Vad jag ser och lyssnar på

Något jag tror jag har gemensamt med många bokbloggare är att jag inte bara har ett väldigt stort intresse för böcker, utan även tv-serier och musik. Så då jag för tillfället faktiskt inte läser så mycket så tänkte jag visa er vad jag tittar på och vad jag lyssnar på för musik för stunden. Enjoy!
 
Vad jag tittar på:
 
 
Misfits
En serie jag började se på idag faktiskt. Än så länge har jag bara sett 2 avsnitt, men det är så galet bra än så länge. Aah, jag är se exhalterad över den här serien. Det känns som om det kommer bli en ny favorit. (Och alla karaktärer är ju helt underbara).
 



Doctor Who
Jag har tagit någon månads paus eller så från den här serien, men ska snart återuppta mig kollande. Är på säsong 2 episod 3 om jag inte har helt fel. Och serien är bra. Inte helt otrolig, enligt mig, ännu. Men bra.



New Girl
Jag började se på den här serien när den började sändas i Sverige någon gång i ... våras? Men jag har aldrig varit bra på att passa tv-tider, så jag ska återuppta denna via datorn istället, haha. Men älskar det än så länge.


 
How I Met Your Mother
En tv-serie min bästa vän fick mig att börja se. Jag är på säsong 4, och detta är en sådan serie som jag ser på då och då. Men jag gillar den. Otroligt bra när man vill få ett skratt!
 
 
 
Friends
Min absoluta favorit serie någonsin, utan konkurans. Åh vad jag älskar Friends. Av hela mitt hjärta. Och som ni kanske förstår håller jag på att se om serien. Trots att jag säkert sett varje avsnitt fyra gånger förut. Men har hur som helst precis börjat på säsong tre igen. (Och favoriten är Chandler, bara så alla vet, även om jag älskar dem alla så otroligt mycket).
 
 
Vad jag lyssnar på:
 
Unkle - Lonely Soul
 
Imagine Dragons - Demons
 
WakeyWakey - Light Outside
 
Of Monsters and Men - King and Lion Heart
 
Bon Iver - Skinny Love (som jag alltid lyssnar på)
 
 
Vad tittar/lyssnar ni på för tillfället?


7 kommentarer:

  1. FRIENDS! <3 kan inte få nog ^^

    SvaraRadera
  2. Kul att du gillar Misfits! Karaktärerna är ju bara för awesome! Robert Sheehan <3 ;) Säsong 1 & 2 är superbra men säsong 3 är lite sämre enligt mig, men det är ändå den bästa serien ever typ! :)

    SvaraRadera
  3. Doctor Who blir jättebra i säsong 2 och 4 tycker jag (fast ALLA har olika åsikter om det. Gaaah.) Annars kan jag hålla med om att serierna är bra.. Men jag måste tipsa om Parks & Rec och Community. Jag tycker de är tusen gånger bättre än typ alla andra komediserier.

    Älskar Light Outside. Och all musk du postade... Jag lyssnar på The Avett Brothers nya (och gamla) album. De passar mitt humör och får mig att vara lite mer okej med att leva.

    SvaraRadera
  4. Förresten, älskar din musiksmak! Har fått många bra musiktips från dig! Började lyssna på Of monsters and men efter att du hade nämnt dom någonstans och nu älskar jag deras musik! :D

    SvaraRadera
  5. Har villat se misfits nu ett tag men jag har ingen aning om var man hittar det, var ser du det. Eller hittade? C:

    SvaraRadera
  6. New girl är så bra! Älskar den serien, längtar tills säsong 2 börjar! :)

    SvaraRadera
  7. Åh vänner, en gammal hederlig klassiker. Just nu är jag inne i en kostymdrama period så kollar på en hel del The Tudors, Downtown Abby och de gamla hederliga filmerna Stolthet & Fördom, Tristan & Isolde och dem.

    På Musiksidan är det mycket 50-tal och rockabilly som gäller bla Top Cats och Rocket Overdrive. Men även lite blandat på spotify som Erik Linder, Green Day, Veronica Maggio, Chris Rene m.m

    Och ja jag är som dig, är en bok/musik/film/Tv nörd. Haha bådar inte gott för plånboken alltså lade precis en beställning för över 1000-lappen på lite blandat smått och gott hahaha.

    SvaraRadera