måndag 24 september 2012

A Song of Ice and Fire





Gissa vad jag har gjort? Impuls köpt alla delar som finns ute i A Song of Ice and Fire i form av en box! SÅ LYCKLIG. Såg nyligen att den bara kostade 293 kronor på Bokus, så jag kunde inte låta bli. Jag ägde sedan tidigare de två första delarna i serien, men lyckades byta den andra (olästa) boken mot en annan. Åh, så fin min lilla (host, stora) box är. Otroligt snart ska jag slänga mig över den andra boken. Längtar otroligt mycket!

För övrigt så var jag på skol-sm under helgen. Jag vet inte om ni egentligen bryr er, men tänkte att jag ändå kunde berätta lite om det, haha.

För mig gick det otroligt dåligt. Och då menar jag det verkligen. Under längdhoppet så spöregnade det och det var så kallt att jag trodde benen skulle falla av då jag sprang. Ush. Ingen vettig människa lägger en tävling så här sent på året. I stafetten gick det inte heller nå bra. Jag sprang tredje sträckan i 4x100 meter och jag och hon jag växlade med kom helt fel så jag fick nästan stanna upp helt för att kunna ta pinnen. Trodde först att vi blev diskade, men det visade sig att vi klarade oss ändå. Och ett litet ljus i det hela är att jag ändå lyckades ta mig ikapp de andra någorlunda bra under min sträcka, så i min panik måste jag sprungit väldigt fort. I tresteget fick jag inget godkänt hopp. Så ja, haha.

Det roligaste med helgen var att se alla ettor bli "nollade". (För att komma in i FIG på "riktigt" måste man bli nollad, alltså skämma ut sig själv tills döden). Min bästa vän fick som dagsuppdrag (det finns tre olika delar av nollningen) att hon så fort hon hade tid skulle gå och fråga folk efter "Peter", som var hennes låtsaskompis. Hon beskrev honom som väldigt kort, spretigt blont hår, och med ett speciellt utseende. Tillslut undrade alla vem denna Peter var, och min vän uttryckte hela tiden hur orolig hon var, men också att Peter var väldigt blyg och gillade att gömma sig bakom saker. OCH ALLA KÖPTE DET. Och trodde att min vän var dum i huvudet, och det var så roligt att så fort någon nämnde det brast jag ut i gapskratt och ingen fattade varför.

Andras dagsuppdrag var: gå runt och uttrycka hur dålig man var i magen och gå in i detalj om hur bajset såg ut, dela ut blanketter för en sekt som stödde gruppsex, missförstå allting, stöta på en annan elev, vara mallig och tro man kunde allting om friidrott, klä ut sig till cheerleader osv. Haha, tror aldrig jag skrattat så mycket under en helg. Och nu ska jag försöka sluta babbla, för det här intresserar säkert bara mig och inte er, haha. Men min säsong är nu avslutad iaf, och det gick inte alls som jag tänkt mig detta år, men det är bara att gå in i hårdträning nu igen och se framåt.

6 kommentarer:

  1. Hahahhaah, nollningen lät ju hur rolig som helst! :D Vi har ingen officiell "nollning" på min skola, men jag kommer ihåg förra året så hade några tvåor hand om min klass första dagen och vi fick leka massa lekar och olika stationer... En var visserligen att den ena skulle ha en pappersrulle mellan knäna och den andra en gurka... så skulle man penguin-walk tills man fick in gurkan i hålet. Det var nog så nära en nollning jag kom XD

    GAME OF THROOOONES! <3 Jag har köpt de tre sista i Harper Voyager inbundet, och fy fan vad fina dem är... men dyrt som fan är det ju^^ Hoppas du får lika stor glädje av dem jag har! :D

    SvaraRadera
  2. Hej! Väldigt fin blogg du harb :)

    SvaraRadera
  3. Dom är supersnygga!! Jag köper väldigt mycket pocket numera så jag har de tre första i pocket, svensk upplaga. Har dock inte läst dem ännu.

    SvaraRadera
  4. Svar: jag har tyvärr inte fått ditt mejl...
    Sofies bokblogg

    SvaraRadera
  5. Vilken mysig blog! Ny följare här! titta gärna förbi hos mig på http://ratherbarefoot.blogspot.com

    SvaraRadera