lördag 15 september 2012

Böcker och sånt (3)

Huh. Det var länge sedan jag gjorde ett sådant här inlägg nu. Hade nästan glömt bort att jag hade kategorin. Men aja, here we go!

Bok jag ser fram emot:

AAAAHHHH! Kan knappt fatta att den här dagen snart är här. SNART HAR JAG THE CASUAL VACANCY I MINA HÄNDER.

Veckans låt:

Let the Flames Begin - Paramore (The Hunger Games series - Suzanne Collins)

"What a shame we all became such fragile, broken things
a memory remains just a tiny spark.

I give it all my oxygen
So let the flames begin
So let the flames begin
Oh glory, oh glory

This is how we dance when, when they try to take us down
this is what will be, oh glory

Somewhere weakness is our strength, and I'll die searching for it
I can't let myself regret, such selfishness

My pain and all the trouble caused, no matter how long, I believe that there's hope
Buried beneath it all and, hiding beneath it all and, growing beneath it all and ... "

Det första jag tänkte på när jag hörde den här låten var The Hunger Games. Och då menar jag hela serien. För låten är rätt så passande, huh?


Nya omslag:


Okej, så några av de här omslagen är antagligen inte alls nya, utan de är bara jag som haft lite dålig koll ett tag. Haha.


Nyfunnen bok:

Egentligen kan jag väll inte kalla det här för en nyfunnen bok, då jag har sett den lite överallt ett tag. Men det var fört för några dagar sedan som jag tog mig tid att faktiskt läsa beskrivningen ... och den lät väldigt bra, även om jag inte är helt säker på om det är min typ av bok.


Veckans citat:
“Fear cuts deeper than swords.” 
― George R.R. MartinA Game of Thrones

2 kommentarer: