söndag 2 september 2012

Bokvän-cirkeln: Vem som får vilken genre!

Som ni som är anmälda till bokvän-cirkeln kanske vet så kommer Lucy och jag göra så att vi alla skaffar en varsin bok som vi sedan skickar runt i en cirkel. Varje bok kommer alltså tillslut att ha nått fram varje person, och cirkeln avslutas när man fått tillbaka sin egen bok, dvs den man skickade ut i början. För att göra det hela lite roligare har vi gjort så att vi tilldelar varje person en egen genre så att det blir en salig blandning med olika böcker, haha. Så om jag nu räknat rätt så är vi 11 personer som är anmälda, och idag satte jag mig ner och lottade ut vem som skulle ha vilken genre. Så här blev det:

Lisa (jag) - Middle grade
Lucy från Bokrygg - Fantasy
Ell - Science Fiction
Anna från Bookshelf - Klassiker

Andrea från Andy Pandy Cool - Contemporary
Anna från Reading This World - Urban Fantasy
Amelie från Amelies Boktips - Dystopi
Petra från Petras Bokblogg - Paranormal Romace
Jana från Janas Bokhylla - Historical (bok som uspelar sig i dåtid)
Chamilla från Bland Böcker, Livet o Magin - Barnklassiker
Rebecca från Me the Book Freak - Fairytale Retelling

Så där ja! Hoppas alla är nöjda med vad de fick för genre, och hoppas jag inte glömde någon! I sådana fall får ni säga till!

Sedan är det även så att vi måste ha allas adress så att vi sedan kan skicka ut ett mail till varje person, med ni vet, alla adresserna. Så skicka ett mail till bladvandaren@hotmail.se med er adress!

Och så vet jag även att det är många som fortfarande är osäkra på om de vill vara med eller inte. Så om ni vill vara med måste ni tyvärr bestämma er rätt så fort nu! (:

UPDATE: DAMN. Menar bladvandaren@hotmail.se ! Skrev fel först!

UPDATE 2: Något många har frågat: Ja, man ska köpa en bok i sitt tema och sedan skicka vidare den (vi utkommer med mer info och ordning osv senare). Och man ska även läsa sin bok innan man skickar den vidare! (:

7 kommentarer:

  1. Det här kommer bli så sjukt roligt!
    Ska bara kolla om jag har fattat rätt, ska jag köpa en bok i genren jag fick och skicka vidare?

    SvaraRadera
  2. Här kommer jag som vanligt med lite frågor xD
    1. ska man ha läst boken innan man skickar den?
    2. Får det vara på vilket språk man vill? Alltså får man välja mellan engelska och svenska?
    Om jag kommer på någon mer fråga så lovar jag att skriva den xD

    Älska att jag fick klassiker, har typ inte läst en enda klassiker i hela mitt liv xD

    SvaraRadera
  3. Förresten, var går gränsen för en vanlig klassiker och en barnklassiker?(:

    SvaraRadera
  4. Hej! Det här låter superkul, men jag undrar om böckerna kommer att vara på engelska eller svenska?

    SvaraRadera
  5. Sv: jag kollar på tv-links.eu :D

    SvaraRadera
  6. Kommer man skciak till samma person varje gång?

    SvaraRadera
  7. Svar: (ursäkta om jag gnäller för mycket hela tiden^^) Om man skickar till samma perrson varje gång, försvinner inte lite av överraskningen då eftersom man vet vad man ska få nästa gång?:)

    SvaraRadera