söndag 30 september 2012

Mina "fynd" från bokmässan

Alla som säger åt er att det är billigt på bokmässan ... THEY LIE. Okej, vissa böcker kanske va billiga, men verkligen ingen av de jag köpte, haha. Men hur som helst ... bokmässan. Mycket folk, man fick tränga sig fram likt ett djur till hyllorna och köa länge till toaletterna. Men det var värt det! Det var bara i början jag fick lite panik för att det var så mycket folk över allt, haha.

Men det roligaste med allt var ju helt klart bokbloggarträffen! Jag blev helt "taken back" i början av att se er alla, och det hela kändes så otroligt overkligt. Men efter ett tag började några av er kännas som gamla poolare, vilket ni på ett sätt var, haha.

Innan den "riktiga" bloggträffen började traskade jag även iväg, tillsammans med Emelie, Andrea och Andréa, för att titta på Ruta Sepetys. Människan blev helt rörd av att jag tagit med mig min egen bok (som för first edition, woho!) och hon skrev bland annat "Thank you!" mycket stort i min fina bok. Och måste säga att hon var hur trevlig som helst!

Efter det begav vi oss upp till R3 där träffen skulle hållas. Där bjöds det på saker att äta, och så klart "mingel" med andra härliga bloggare. Hann tyvärr inte prata med alla, men tror jag hälsade på de flesta (?). Försökte göra det i alla fall! Ni var hur som helst jätte trevliga (inte för att jag väntat mig något annat, men ändå), och jag känner mig så tacksam som blev inbjuden och får vara en del av hela bokbloggargemenskapen! NI ÄGER.

Författare kom det också många av, och det mest märkvärda var väll att självaste Michelle Paver klev in genom dörren!! Och hon var otroligt snäll och gullig (signerade min tygkasse gjorde hon också, haha). Sedan bjöds vi även på massvis av böcker och jag fick hem hela 15 stycken. Och då jag inte har någon kamera här i lägenheten får ni nöja er med att bara se deras olika omslag.






Huh. Inte så lite böcker det där inte. De 6 första köpte jag själv, och de 9 andra fick jag helt gratis. Det är första gången i mitt liv jag får böcker gratis på det här viset. Och så kan jag ju även meddela att jag även fått hem The Casual Vacancy! Lite rädd för att läsa den är jag, och jag tror jag ska vänta ett tag innan jag börjar läsa den på riktigt.

Av de böcker som finns här har jag redan läst ut en, haha. The Demigod Diaries av Rick Riordan läste jag ut på bilfärden hem idag, och den var riktigt bra. Förstår ni vad taggad jag är inför The Mark of Athena? FÖRSTÅR NI? Bara två dagar kvar nu ... hjälp.

Men hur som helst, tack för en grym bokmässa! Det var jätte roligt att träffa alla! HOPPAS VI SYNS NÄSTA ÅR!

10 kommentarer:

  1. Jag trodde inte att det fanns några engelska böcker på Bokmässan, bara svenska utställare! Vad kul att jag hade fel ;) Jag hoppas att jag kan ta mig dit nästa år! :D

    SvaraRadera
  2. DET VAR JÄTTEKUL ATT TRÄFFA DIG OCKSÅ OCH JAG SAKNAR DIG REDAN!:D

    SvaraRadera
  3. Tycker också att det var superkul med träffen:D Och såg här ovan att du köpte Jane Eyre!! Jag och Johanna stod i evigheter och bara tittade på alla fina böcker på just den hyllan. Jag kände sååå mycket för att köpa Jane Eyre men tyvärr har jag den redan, så kunde inte med att köpa den, hur fin den än var:D Kul att du köpte den!

    SvaraRadera
  4. DET VAR UNDERBART ATT FÅ TRASKA RUNT OCH ÄTA CHIPS MED DIG!! :D Kram på dig!

    SvaraRadera
  5. Åh gud vad härligt det låter med att träffa alla andra bokbloggare. Ville också >_<!

    Är för övrigt väldigt nyfiken på The Diviners så den får du jättegärna recensera :p

    SvaraRadera
  6. Det låter som om du hade det bra och vilket härligt bokpaket :)

    SvaraRadera
  7. Låter roligt! Så tråkigt att man inte kunde åka detta året, men nästa så! :)

    Kul att man ser att de hade utställning på lite engelska böcker också.

    SvaraRadera
  8. Gud vad kul!! Nästa år ska jag definitivt dit!! =)

    SvaraRadera
  9. Åh vad mycket böcker! :) Jag hoppas jag kan åka på Bokmässan nästa år. :)

    sv: Perfect Scoundrels och Boundless är jag extremt taggad inför, dem hamnade strax utanför listan. ;)

    SvaraRadera
  10. Åh, The Diviners hade jag förmodligen impulsköpt om jag sett den. Libba Bray är en författare jag läser allt av även om det råkar vara något annat än contemporary. :)

    Hoppas The Mark of Athena är så bra som du önskar!

    SvaraRadera