lördag 8 september 2012

Önskelista

Så här en och en halv månad innan min födelsedag brukar jag alltid börja skriva på min önskelista. Ja, jag gillar att vara tidig, haha. Och kan ni gissa vad listan innehåller i år? Böcker. Så klart. Och det är när jag fyller år som jag brukar lyxa till det med att bara önska mig hardcover böcker. Så fint! Och här ska ni få de titlar jag önskar mig mest:


Feedback - Robison Wells:
Jag gillade första boken riktigt mycket, och efter Variants slut är jag riktigt nyfiken på att se vart berättelsen leder.

The Evolution of Mara Dyer - Michelle Hodkin:
Jag tyckte första boken, The Unbecoming of Mara Dyer, var bra, om än inte helt otrolig. Men jag vill ändå ge serien en chans till. 

Girl of Nightmares - Kendare Blake:
Samma här som med de tidigare nämna böckerna: jag gillade första boken i serien = vill ha den andra, haha. 



Starling - Lesley Livingston:
En bok som nyss kommit ut, och som vanligt med böcker som jag inte vet så mycket om så brukar jag vänta ett tag med att se hur bra recensioner den får på goodreads. Men den verkar otroligt lovande, så ja.

The Selection - Kiera Cass:
Jag har varit så otroligt nära på att beställa den här ett antal gånger, men det har liksom aldrig blivit av. Men jag vill ju läsa den.

Alice in Zombieland - Gena Showalter:
Otroligt fint omslag. Tänk er den här i hardback liksom? Ah, kärlek. Vad boken handlar om? Zombies. Tror jag.



The Scorpio Races - Maggie Stiefvater:
Jag har tänkt läsa den här i evigheter nu. Och jag kan tänka mig att den skulle göra sig väldigt fin i bokhyllan. Så ja, nu ska det helt enkelt bli av.

Nevermore - Kelly Creagh:
Jag vet så gott som ingenting om boken, men det gör inte att jag vill ha den mindre för det.

Tiger Lily - Jodi Lynn Anderson:
Samma författare som skrev Persikosommar (om någon vet vad det är?) har nu kommit ut med en omtolkning av Peter Pan. Eller något i den stilen. Jag vill läsa, helt klart.



The Piper's Son - Melina Marchetta:
Har bara läst Jellicoe Road av författaren förut, och den var så otroligt bra att jag bara måsta ha allt av författaren.

Fateful - Claudia Gray:
Också här en bok varit så otroligt nära på att beställa väldigt många gånger. Valulvar ombord på Titanic om jag inte har helt fel?

Valkyrie Rising - Ingrid Paulson:
En bok som inte kommit ut ännu, men som jag längtar oerhört mycket till. Ska bara vänta lite och se om den får bra recensioner sen när den väl kommer ut.


The Kane Chronicles Box Set - Rick Riordan:
Sist men inte minst; alla tre böcker i Rick Riordans andra serie! Jag skäms lite över att jag inte läst de här böckerna ännu! Och då jag redan vet att jag kommer älska dem, så är det väll lika bra att skaffa hem hela serien?

Och det var alla böcker jag hade att visa upp. Någon som har läst någon? Vill läsa någon? 

Och nu ska sjuka jag lägga mig ner och läsa lite i Häxmästaren, A Game of Thrones (ja jag har börjat i den! haha), Incarnate och The Immortal Rules <3

11 kommentarer:

  1. Jag skulle inte heller ha tackat nej till de där böckerna, förutom The Scorpio Races och The Selection som jag redan har. Hur många av böckerna tror du att du kommer att få? Alla? :)

    SvaraRadera
  2. Vill också läsa The selection och The scorpio races! Även Unbecoming of Mara Dyer :)

    SvaraRadera
  3. Jag har läst the Selection, och trots att jag har hört blandad respons på den tyckte jag mycket om den! :D Och Tiger Lily står på min önskelista också ;)

    SvaraRadera
  4. Tiger Lily och the scorpio races är jag mest sugen på! Fateful är jättebra tycker jag! :)

    SvaraRadera
  5. Svar: Ja, det har du förstås rätt i... Kommer man att skicka till samma person som man får boken ifrån eller skickar man till en och samma och får från en och samma fast det är olika personer? Så att det blir mer som en cirkel alltså? (:

    Skulle du förresten kanske vilja vara med och planera någon bokbloggarträff på bokmässan? Om det nu skulle vara kul förstås... :)

    SvaraRadera
  6. Jag hade inte tacka nej till ett par av böckerna!! =)

    SvaraRadera
  7. Oj, jag är ganska säker på att jag har skickat. Måste ha blivit något fel. Ska försöka igen. Visst var det bladvandaren@hotmail.se? Bara för att vara säker C:

    SvaraRadera
  8. Svar: JA, JÄTTEROLIGT:D

    Okej, då förstår jag (:

    Nej, det är ju en del som inte ska till bokbloggarträffen och då tänkte jag att det kanske skulle vara bra att försöka ordna upp något så att det inte blir kaos när man väl kommer dit så att det slutar med att man inte träffar någon (:

    SvaraRadera
  9. Svar: Ja, det är ungefär det jag tänkt:) För om alla har någon tid och plats så kan de ju komma om de vill och då är nog chansen större att det itne blir så rörigt. Eller vad tror du?(:

    SvaraRadera
  10. Svar: Du kanske har läst att det typ ska vara sån där bokcirkel på bokmässan? Som Amelie ska vara med i. Kanske kunde vi ses där eller nåt?(:

    SvaraRadera
  11. Jag ÄLSKAR defenitivt "The Kane Chronicles"... Har dock bara läst lite på ettan ännu men har läst alla Percy Jackson och den första på "Heroes of Olympus" och jag kan lungt säga att Ricks böcker ÄGER! ;)

    SvaraRadera