lördag 13 oktober 2012

6 korta recensioner!

Ugh. I oktober har det verkligen varit dålig uppdatering från min sida. Men har haft så mycket att göra den senaste veckan att jag knappt hunnit läsa någonting. Men har i alla fall fått hem The Mark of Athena och 200 sidor in är den åh så bra. Det sorgligast nu är bara att jag egentligen måste läsa en annan bok för engelskan i skolan. Heh. Vi får se hur det går med den saken. Men hur som helst, här får ni 6 korta recensioner!


Titel: Sagan Om Ringen
Författare: J.R.R. Tolkien

Hej, uråldrig tegelsten! Den här boken började jag bara på för att Anna och Emelie hade en projekt där vi var några som läste den tillsammans. Tur för mig var att jag hittat den på en loppis för 5 kronor något år tillbaka. Och vad tyckte jag om den? Den var riktigt riktigt bra faktiskt! Visst var det lite långa beskrivningar titt som tätt, men ändå, den var överraskande bra enligt mig. Det kan ju även sägas att jag älskar filmerna!

Betyg: 4/5


Titel: Nevermore
Författare: James Patterson

Nope. Nope nope nope. James Patterson ... arrrgh. Det här var inte ett okej. Slutet var bland det mest fruktansvärda jag läst, och trots att jag lovat mig själv att skriva en längre recension på boken så kunde jag inte förmå mig själv att göra det. Just nu vill jag bara glömma att boken någonsin existerat.

Betyg: 1/5


Titel: The Perks of Being A Wallflower
Författare: Stephen Chbosky

Jag hatar när man läser en bok som alla andra älskar, och själv kan man inte se det underbara med den. Det får mig att tro att det är något jag missat och att jag måste läsa om boken. Så ja, kanske är det precis vad jag måste göra gällande den här, för jag kunde inte se det. Det där lilla extra som gjorde den så otroligt bra för många andra.

Betyg: 3/5


Titel: Häxmästaren
Författare: Peter Bergting

En söt och bra svensk ungdomsfantasy. Jag gillade den mycket även om den inte var något mästerverk. Men en fin slappläsning och jag kan mycket väl tänka mig att läsa den andra boken i serien.

Betyg: 3.5/5


Titel: The Demigod Diaries
Författare: Rick Riordan och Haley Riordan

Oh, hi there Rick Riordan. And his son. Hehe. Älskar denna mannen, så otroligt otroligt mycket. Och The Demigod Diaries var en fin samling av 4 olika noveller från gamla och i ett fall, nya karaktärer. Rekommenderas stark till Riordan fans!

Betyg: 4/5




Titel: Holes
Författare: Louis Sachar

Till en början måste jag bara säga att jag älskar den här filmen och det var det som fick mig att vela läsa boken. Och var den lika bra? JA. Åh, vad jag älskar den här historien. Varför? Jag vet inte riktigt. Den har bara något speciellt och det där lilla extra över sig. Så så så bra.

Betyg: 5/5

7 kommentarer:

  1. Jag är verkligen jättesugen på att läsa "The perks of being a wallflower", så hoppas att jag kommer hitta det där lilla extra i den :)

    SvaraRadera
  2. Vad synd att du inte älskade Perks lika mycket som typ alla andra verkar göra! ;)

    Sv: Tycker absolut att du ska fortsätta på serien! Vi verkar ju båda vara överens om att Pure inte alls var lika bra som Half-Blood, men jag har hört att Deity ska vara den bästa. Så man kanske borde fortsätta på serien och se om Aiden skärper till sig lite?

    SvaraRadera
  3. Jag är jättenyfiken på Holes, men jag har aldrig sett någon skriva något om den innan! Rolig fakta: på extramaterialet på Harry Potter och den flammande bägaren är jag rätt säker på att Emma Watson säger att hennes favoritbok är just Holes :) Det kanske är därför jag blev intresserad av den från första början ;)

    SvaraRadera
  4. Jag blev inte heller helt kär i Perks som alla andra blev! Skönt att hitta någon som känner likadant. Men jag tänker ge den en chans till innan filmen har premiär i Sverige för jag ska se filmen så jag hoppas väl på att tycka boken är extra fantastisk i vinter ;)

    SvaraRadera
  5. jag har läst hela Sagan om Ringen-trilogin och gillar verkligen böckerna liksom filmerna. Nu hoppas man naturligtvis att Hobbit också blir lika bra som boken!

    SvaraRadera
  6. Holes är verkligen jättebra! Lästen den i skolan tredje året på gymnasiet och ALLA gillade den här boken, kan ju tilläggas att vi hade 20 killar i klassen som inte direkt annars läser. Så boken passar verkligen alla! :)

    SvaraRadera