lördag 20 oktober 2012

Födelsedagsböcker!







Idag fyller lilla jag 17 år, och det innebar självklart presenter, och därmed massa nya böcker! Jag fick den fina The Kane Chronicles boxen, som är skriven av den underbara Rick Riordan, och som är en serie jag velat läsa i evigheters evighet. Att jag inte redan läst böckerna är lite konstigt.

Sedan fick jag även Beautiful Darkness, som är andra delen i The Caster Chronicles. Jag gillade första boken riktigt mycket, så det ska bli väldigt roligt att läsa den andra delen! Sedan har vi också Alice in Zombieland som är en rätt så ny bok som fått fin kritik = jag är nyfiken.

Nevermore och Enclave är två böcker jag mestadels ville ha för att två andra bokbloggare pratat fint om dem. Och de bokbloggarna är Andréa och Anna. Andréa har alltså pratat gott om Nevermore, och Anna om Enclave. Ska bli roligt att se vad jag själv tycker!

Sist men inte minst har vi Girl of Nightmares och The Scorpio Races. Den förstnämnda är fortsättningen till Anna Dressed in Blood som jag gillade mycket, och den andra är en bok jag tänkt läsa hur länge som helst, och som jag avgudar omslaget till lite smått.

Så ja. Men andra ord har jag haft en riktigt fin födelsedag! Har även fått lite annat smått och gott, bland annat: en läslampa, ett bokmärke med 50 titlar man måste läsa innan man dör, en varmchoklad mugg (klarar varken av kaffe eller te), en mascara, 200 kr på adlibris, och 600 kr. Så mycket mer än jag trodde jag skulle få!

24 kommentarer:

  1. Grattis! vilka fina bilder! Tycker speciellt mycket om The Throne of Fine bilden. :)

    SvaraRadera
  2. GRATTIS LISA!! Åh, vilken fin hög med böcker ;)Fick oxå Nevermore i födelsedagspresent så hoppas att vi båda kommer gilla den! The Scorpio Races och Alice In Zombieland är jag grymt nyfiken på, ska bli kul att se vad du tycker om dem! Hoppas du får en fortsatt trevlig dag! :D

    SvaraRadera
  3. Grattis igen!! Haha ^^ Och jag måste bara säga att jag inte heller klarar av varken kaffe eller te! Och nu vet jag att jag inte är ensam om det!!!! :D

    SvaraRadera
  4. Åh, väldigt fina böcker, och grattis på födelsedagen :D

    SvaraRadera
  5. Underbara böcker!:D Den där boxen var ju otroligt snygg, böckerna var snygga alltså :) Hoppas du hade en supertrevlig dag:D Det underbara med att fylla år är att man kan unna sig lite hardbacks ;)

    SvaraRadera
  6. GRATTIS GRATTIS GRATTIS! Härliga böcker, och jag klarar inte heller av te eller kaffe. ;)

    SvaraRadera
  7. Grattis på din födelsedag! :) Och fina böcker såklart. The Scorpio Races och Alice in Zombieland ser ju så galet lockande ut..

    SvaraRadera
  8. Jag säger det igen: GRATTIS UNDERBARA LISA!!!!! :D Åh, vilka härliga böcker :D Måste få läst Beautiful Darkness snart själv...^^

    SvaraRadera
  9. Grattis :D Vad många bra böcker du fått, enclave läste jag för ett tag sen och gillade, hoppas att du också tycker om den :)

    SvaraRadera
  10. Grattis! Åh jag vill också fylla år, så att jag får böcker ;)

    SvaraRadera
  11. Grattis på födelsedagen! Ser ut som om du har en hel del bra läsning framför dig :)

    SvaraRadera
  12. Grattis! Åhh så fint det är med inbundna böcker! Skaffade precis hem den tredje boken i Kane Chronicles. Jag tycker att de är väldigt lika Percy Jackson men det gör inte så mycket för de är bra ändå. Hoppas att du kommer att gilla Enclave :)

    SvaraRadera
  13. Grattis på födelsedagen! :D
    En fin hög med böcker ser jag. Glad läsning!

    SvaraRadera
  14. Åååhh vilka underbara böcker! The Kane Chronicles! Jag vill också läsa det men återigen undrar jag om jag kommer orka investera mer i Rick Riordans böcker. Det är så jobbigt eftersom jag förälskar mig i hans världar så mycket. (Jag är halvvägs in i The Son of Neptune. I första boken tänkte jag, "Wow jag verkar knappt sakna Percy, vad konstigt.." och nu är jag helt förstörd. När jag fattade att han hade tappat minnet... ugggh. Okej sorry, lite off-topic.. Men du har liksom blivit den person jag diskuterar Percy Jackson-böckerna med.)

    Anyway. Riktigt bra böcker! Jag fick INGA. Men jag fick ett presentkort på Barnes & Nobles.. Är det såhär det är att bli gammal? Inga böcker i present? Aggh.

    Grattis igen! Det är fortfarande din födelsedag här!

    SvaraRadera
  15. Åh, vilka fina böcker! Och vad härligt att det är så många hardbacks! Det är sällan som jag har råd att unna mig det formatet, eller som mina föräldrar tänker tanken att köpa den utgåvan x]

    Och grattis igen! :D

    SvaraRadera
  16. Grattis, grattis, grattis!! Bara en massa fina böcker! Ser fram emot recensionerna! :)

    SvaraRadera
  17. Grattis i efterskott! Vilka härliga böcker, hoppas du gillar dem! :)

    SvaraRadera
  18. Grattis i efterskott! :) Vad kul med så många fina böcker!

    SvaraRadera
  19. Grattis så mycket på födelsedagen! :D Och väldigt kul att din dag är just idag för jag fyller sjutton imorgon!!! Lite drygt att fylla så sent på året, men så kan det vara :P Jag har fått fyra böcker idag av anledning födelsedag och de var alla jättevackra! :D Kommer visa dem i en bokvideo lite längre fram hade jag tänkt... ;)

    SvaraRadera
  20. Grattis i efterskott!:D
    Vad många fina böcker du fick!:)
    Hoppas du fick en bra födelsedag!

    SvaraRadera
  21. Grattis i efterskott! Verkar som att du fick en väldigt bra födelsedag! Åh, så många bra böcker ^^

    Tack! :)

    SvaraRadera
  22. Grattis i efterskott. Härlig bokhög du fick i födelsedagspresent!

    SvaraRadera