lördag 27 oktober 2012

Höstlovsläsning och uppdatering



Nu är äntligen höstlovet här! Det är helt galet som jag har längtat! Har verkligen sett fram emot att bara kunna lata mig i några dagar och läsa massvis med böcker, samt se väldigt mycket på tv-serier. Haha. Och på bilden har ni alltså vad jag tänkt mig läsa under lovet. Jag kommer antagligen inte hinna läsa alla, men äh, man kan ju alltid drömma, haha. Den Röda Handsken började jag trots allt på igår kväll och är snart halvvägs i.

Sedan måste jag även tipsa om tv-serien Merlin lite snabbt. Började se den för snart ett par veckor sedan, och den är så sjukt bra! Är ca halvvägs igenom säsong 2, och det blir bara bättre och bättre!

Sedan har jag även skickat ut mail till alla som anmält sig till bokväncirkeln! Tänkte bara säga det här, om ni skulle ha missat det.

En annan sak är att jag har läst rätt många böcker som jag inte recenserat ännu, så jag tänkte ha ett litet "recensions-maraton" under de dagar som behövs. Ni kommer alltså få en recension per dag, med start imorgon!

Men ja, jag hoppas ni har ett fint lov (om ni nu har lov nu), och jag hoppas ni läser extra mycket! Dela gärna med er av vad ni tänkte läsa under lovet. Sådant är alltid roligt!

7 kommentarer:

  1. Jag har inte läst någon av de där böckerna, men The Hobbig / Bilbo tänker jag ta mig an innan jag ser filmen! På höstlovet ska jag läsa Please Ignore Vera Dietz, försöka avsluta The Casual Vacancy och börja läsa Candide som vi läser i skolan, haha. Åh, vill också se Merlin!

    SvaraRadera
  2. Åh, vilka fina böcker! Har visserligen bara läst 'The Scorpio Races' och 'The Hobbit', men älskar båda :D Philip Pullman kan aldrig slå fel heller, vill gärna läsa 'Northern Light'... Faktum är att jag vill läsa/har läst alla böcker i din lilla hög förutom 'Red Glove' som jag inte är så sugen på av någon anledning... Älskar Spiderwick-böckerna av Holly Black, men har aldrig vågat ge mig på någon av hennes andra böcker xD

    SvaraRadera
  3. Håller på att läsa Bilbo/Hobbiten just nu och den är bra :) betydligt lättare i språket och beskrivningarna än Sagan om Ringen trilogin, men måste komma igenom dem någon gång också ;)

    SvaraRadera
  4. Jag ska också läsa The Hobbit under lovet/semestern!

    Jag har börjat kolla på Merlin men jag har inte kommit in i det. Jag tror jag har tre avsnitt kvar på första säsongen och det är så tråkigt, likadant varje avsnitt liksom. Men min vän ÄLSKAR det så jag vet inte om jag ska fortsätta. Vet inte vad det är jag missar som alla andra älskar med det??

    Sv: Jag kommersäkert skicka nåt långt mejl när jag är klar med Mark of Athena (som jag får låna när jag kommer hem från NY OM jag inte faller för frestelsen och köper den där...) Vill göra det nu också men eftersom du är före är det inte lika kul att spekulera. Och så hinner jag inte riktigt. Men aaah jag älskar dem så himla mycket. Och jag hoppas att mina favoriter Annabeth och Nico är med mer i de nästa två böckerna (titlarna ger mig hopp).

    SvaraRadera
  5. Härlig höstlovsläsning ser jag.

    SvaraRadera
  6. Härlig bokhög, hoppas du får ett fint höstlov! :)
    The Scorpio Races och Girl of Nightmares är jättebra tycker jag. :)

    SvaraRadera
  7. Har läst hobbite (för väldigt länge sen) men snart kommer den ut på film så måste nog läsa om den... :)

    SvaraRadera