måndag 1 oktober 2012

Månadsresumé september 2012

Lästa böcker:
My Life Next Door - Huntley Fitzpatrick
Everneath - Brodi Ashton
Häxmästaren - Peter Bergting
A Game of Thrones - George R.R. Martin
Bokcirkelboken (hemlig för tillfället)
The Awakening - Kelley Armstrong
The Demigod Diaries - Rick Riordan (+Haley Riordan)
 
Bästa boken:
De som läst min recension vet ju hur mycket jag älskade den här boken. Den är trots sitt höga sidantal värd allting. LÄS LÄS LÄS.

Föll mig inte i smaken:
Meh. Ett av de stora problemen med de här böckerna tror jag var att jag inte brydde mig om historien. Karaktärerna var tråkiga, och tempot långsamt. Så ja.
 
Sammanfattning av månaden:
7 böcker lästa vilket tillsammans med januari är det minsta antal böcker jag läst under 2012. Men jag är rätt nöjd ändå tror jag. Ska dock försöka läsa fler böcker nu i oktober! Men måste säga att The Demigod Diaries är en bok jag verkligen rekommenderar till Percy Jackson fans! I slutet av boken fanns även en berättelse av Haley (Riordans son) som var förvånansvärt bra. Riordan berättade även hur hans son har just dyslexi och ADHD och hur det var därför han kom på berättelsen om Percy och de andra halvgudarna. Det var riktigt fint att läsa om, och något jag inte visste sedan tidigare.
 
Planerar att läsa i oktober:
Finnikin of the Rock ska jag läsa klart, för den läser jag för skolan, haha. Och sedan får vi se lite vad det blir. Jag är för tillfället väldigt sugen på Holes av Louis Sacher! Och så fyller jag ju även år den 20:e oktober, vilket är lika med nya böcker! För det behövs ju efter bokmässan? Haha.


2 kommentarer:

  1. Sv: Jag sökte på Jellicoe Road på tumblr och gråter. Och ordet Webb trasar sönder mig. De skagöra en film också! Är lite rädd.

    Jag älskar förresten Holes! Vi läste den i skolan och den var så konstig. Borde läsa om den. Vi läste den på engelska så och jag var inte så bra på engelska då så jag fattade typ hälften.

    Och The Demigod Diaries, borde man läsa dem efter The Heroes of Olympus? Jag lånade den första boken igår. Trots att jag har massa andra böcker jag måste avsluta först. Jag är jätteorolig.

    SvaraRadera
  2. Sv: Ja, de håller på att skriva den - och det är författaren som skriver manuset! Vet inte hur långt de har kommit. Hittar inte några nyheter efter det senaste halvåret. Skönt i alla fall att författaren är med.

    Åh jag vet. Jag började bara läsa några sidor på biblioteket och blev ledsen för att de inte var Percy eller Annabeth eller ens NÅGON jag känner. Det är alltid jobbigt att börja serier med nya karaktärer (i samma "värld"). Det tar ett tag innan men lär sig älska dem.

    SvaraRadera