torsdag 1 november 2012

Månadsresumé oktober

Lästa böcker:
Holes - Louis Sachar
Beautiful Creatures - Kami Garcia och Margaret Stohl
Avatar: The Last Airbender: The Promise Part 1 - Gene Juen Jang
The Mark of Athena - Rick Riordan
Masque of the Red Death - Bethany Griffin
Enclave - Ann Aguirre
Den Röda Handsken - Holly Black
Girl of Nightmares - Kendare Blake

Bästa böckerna:
Älskade båda de här böckerna otroligt mycket. The Mark of Athena var årets mest efterlängtade bok och den nådde nästan upp till mina skyhöga förväntningar. Och sedan har vi Holes som numera är en ny favoritbok. Älskade den.

Föll mig inte i smaken:
Nej. Verkligen inte en bok som föll mig i smaken. Tyvärr.

Sammanfattning av månaden:
Hur mycket jag har läst har gått lite upp och ner. Är tyvärr inte helt nöjd, men om man ska se till hur kvalitén på de böckerna jag läst var så är jag mer än nöjd. Förutom de jag nämnt som bra böcker ovan så gillade jag verkligen Beautiful Creatures, Girl of Nightmares och Den Röda Handsken riktigt riktigt mycket. 

Planerar att läsa i november:
November är här och det innebär NaNoWriMo för min del. Vilket tyvärr nog kommer göra att jag läser lite mindre än vanligt. Istället kommer jag nog tillbringa mycket tid med att slå in ord på mina tangenter.  Har nu under första dagen skrivit över 4000 ord och hoppas på att kanske komma upp i 5000 så här innan midnatt. Så ja, än så länge går det riktigt bra. Men till vad jag ska läsa då? Håller på lite smått med The Scorpio Races just nu. Så antagligen den. Annars så vill jag gärna läsa The Red Pyramid, The Evolution of Mara Dyer, Days of Blood and Starlight (som snart släpps) och lite annat. Men vi får se!

3 kommentarer:

  1. Vill verkligen också läsa The Evolution of Mara Dyer :D

    SvaraRadera
  2. Sv: Det finns alldeles för många alien-böcker (och andra böcker också) som man vill hinna läsa ;) Midnight City och Gravity är jag också jättenyfiken på :)

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera