söndag 25 november 2012

Svar från frågestund del 2

26. Om du skulle välja, vilken bok skulle du vilja bli film?
Åååh, låt mig se. Hmm. Jag har några jag skulle älska att se som film och de är: Leviathan, Heist Society, The Book Thief, Jellicoe Road, Scarlet och The Night Circus.

27. Vad tycker du är roligast att bokblogga om? Typ recensioner, nya böcker, omslag ...
Om jag precis har läst en väldigt bra bok som jag vill skriva av mig om så älskar jag att skriva recension. Men sedan gillar jag även att blogga om nya böcker också!

28. Ditt bästa bokminne?
När jag läste om Harry Potter och Dödsrelikerna och slutade inte läsa förrän klockan var 6 på morgonen och boken var utläst. Jag märkte inte ens att tiden gick.

29. Har du någon gång rest någonstans bara på grund av en bok?
Nej, jag tror faktiskt inte det. Men det finns många platser jag skulle vela resa till på grund av böcker, haha.

30. Vilken typ av böcker brukar du oftast falla för?
Svår fråga. Men helt klart böcker med övernaturliga inslag. Och de måste ha älskvärda karaktärer och en bra handling om jag verkligen ska älska dem.

31. Vad lyssnar du på för musik? Favorit band och artister?
Jag har väldigt bred musiksmak för att vara ärlig. Just nu lyssnar jag mest på: Of Monsters and Men, Imagine Dragons, Florence + The Machine, Mumford and Sons och The Lumineers.

32. Vad handlar berättelsen/boken/grejen (XD) du skriver just nu om?
Haha! Jag har alltid varit en sådan som ogärna berättar om mina berättelser. Den enda som faktiskt vet vad berättelsen handlar om är min bästa vän som ständigt ger mig nya idéer. Men den handlar (utan att ge iväg för mycket) om att även den minsta människan kan göra stor skillnad och att finna sig själv och inte ge upp för det man kämpar för även i hopplösa situationer. Jag vet, det säger egentligen ingenting om boken, bara syftet med den. Kanske skriver jag ett längre inlägg om just detta när manuset faktiskt är klart?

33. Vilken person beundrar du mest?
För att vara helt ärlig så vet jag inte. Men tre personer jag verkligen beundrar är J.K. Rowling, Carolina Klüft och min mamma, haha.

34. Om du inte skulle ha en bokblogg, vilken typ av blogg skulle du ha då?
Jag har ju haft en fotoblogg, men jag tror inte att jag skulle kunna tänka mig att ha det längre. Så antagligen en blogg om mitt skrivande. 

35. Hur klär du dig? 
Jeans. Alltid jeans. Just nu är det hela tiden ett par svarta jeans. (Jag kommer in i perioder). Men om jag vet att jag ska gå mycket under någon dag så kan mina tights åka på, haha. Sedan vita converse till det och antingen någon t-shirt med tryck på, skjorta eller något kofta. Haha. Jag köper väldigt sällan kläder (lägger mycket hellre ner pengarna på böcker). Som jacka använder jag antingen min militär gröna jacka eller min skinnjacka. 

36. Vilken linje går du på gymnasiet?
Sam-beteende. Då jag är idrottselev var jag tvungen att välja det, men det är rätt så intressant tycker jag. Vi läser annorlunda ämnen såsom filosofi, sociologi och psykologi. 

37. Vad planerar du att plugga vidare till sedan? Kan det ha något att göra med böcker, läsande eller skrivande måntro? :)
Jag skulle älska att jobba på typ ett bokförlag! Den största drömmen är ju så klart att bli författare, men det är ju en väldigt avlägsen dröm. Men inget är omöjligt eller hur? Sedan skulle jag heller inte ha något emot att jobba inom någon hjälporganisation eller med miljön här i världen. Det ska vara något intressant och något jag brinner för.

38. Hur mycket tid lägger du ner på denna underbara blogg per dag? Eller vecka, för all del ;)
Först och främst tack! :D Och för att vara ärlig så vet jag inte riktigt ... Även de dagar då jag inte bloggar brukar jag gå in och kolla kommentarerna, men det tar ju inte särskilt lång tid, haha. Men ja, jag har ingen aning.

Och slutligen, min handstil:

Tack för alla frågor jag fått! Recensioner på The Scorpio Races och The Evolution of Mara Dyer kommer snart! 

4 kommentarer:

  1. Om Leviathan aldrig blir film så dör jag. Asså den boken är typ min #1-bok-till-film-önskning just nu! XD

    SvaraRadera
  2. Gillar alla dina svar! :D Dessutom måste jag säga att jag älskar din musiksmak! ;)

    SvaraRadera
  3. SV: Den var helt fantastisk! Kunde inte slita mig ifrån den ens :P

    SvaraRadera
  4. Yes säger jag till recension om Mara Dyer :)

    SvaraRadera