lördag 22 december 2012

De olästa engelska böckerna



Idag fick jag för mig att jag skulle samla ihop alla mina olästa böcker, bara för att se hur många de var. Jag började dra ihop de svenska också, men ångrade mig efter ett tag. Jag har rätt så många olästa svenska böcker i hyllan som jag egentligen inte är intresserad av att läsa, så efter ett tag bestämde jag mig för att bara visa de engelska böckerna. Dock är inte detta riktigt alla (jag har The Secret Garden, Jane Eyre och The Kite Runner i min lägenhet, kanske någon mer). Glömde också att ta med Harry Potter: Page to Screen och Miss Peregrine's Home For Peculiar Children.

Antal på bilderna: 40

För att vara ärlig har jag nu för tiden blivit en sådan som inte riktigt bryr mig om jag har många olästa böcker i hyllan. Jag tycker bara det är mysigt då man har många att välja mellan. Jag kommer ihåg någon gång i våras då jag började få lite panik för att jag hade för lite olästa i hyllan. Vid den tiden var jag helt säker på att jag skulle bli en sådan som läste mycket mer än hon hade råd att köpa böcker, haha.

Snart är det jul, wiie! Jag hade egentligen tänkt blogga varje dag i december, men har varken haft tid eller saker att blogga om, haha. Men nu är det jullov = mycket läsning! Underbart!

10 kommentarer:

  1. Wow! Jag räknade senast igår och kom upp till ca 10 stycken. Den enda gemensamma som jag kan se är The Serpent's Shadow. Kommer ta ett tag innan jag läser den, för jag vill alltid läsa om alla tidigare böcker!

    SvaraRadera
  2. Du har ju som ett eget litet bibliotek att bara njuta av ju! Blir lite avundssjuk, det ser så himla mysigt ut (och det verkar vara en hel del bra böcker dessutom). Trevlig julläsning :)!

    SvaraRadera
  3. Vad fina böcker! :D Jag tycker mig urskilja Northern Lights av Philip Pullman där, det är början på en av mina absoluta favoritserier :)

    SvaraRadera
  4. Vad snyggt det ser ut när de är uppradade :) Har själv runt omkring 35 olästa böcker i hyllan och tycker både att det är kul och lite stressigt. Ska försöka låta bli att köpa nya böcker innan minst hälften av dem är utlästa.

    SvaraRadera
  5. Tycker lagom är bäst :P
    har jag för många blir jag stressad och känner inte att jag borde köpa mer även om jag vill, men är de för få känns det tråkigt att jag inte har lika många att välja mellan.

    SvaraRadera
  6. LÄS The End of Mr Y!! Helt underbart skruvad och tänkvärd och konstig och läskig och helt och hållet sannolik.

    SvaraRadera
  7. Herregud, vad många böcker! Jag har mest olästa på min läsplatta. Där har jag nästan bara engelska böcker. Cirka 80 st skulle jag tro (fått mestadels gratis av olika människor).. Annars har jag bara några på svenska i min hylla som jag inte har läst! :D Men jag tror inte jag ska köpa nya på ett tag..

    SvaraRadera
  8. Ser härligt ut tycker jag!
    Det finns ingen anledning att stressa! Böckerna kommer finnas med dig hela livet!

    SvaraRadera
  9. Det var ett par stycken men ingen stress.. jag har säkert det dubbla med olästa :/

    SvaraRadera
  10. Åh, Little House, älskar den serien! Men, två böcker där borde byta plats, Little House in the Big Woods är ju den första boken.

    Själv har jag mellan 90 och 100 olästa, både svenska och engelska.

    SvaraRadera