söndag 2 december 2012

Julklappslista!

Yaaay, nu är det december! Jag älskar julen. Och nu är det bara 23 dagar kvar! Helt sjukt! Idag har jag suttit och skrivit ner min önskelista - jag tycker alltid det är lika mysigt, haha. Så här har ni alltså de böcker jag önskar mig i julklapp:


The Time Traveler's Wife - Audrey Niffenegger:
En bok jag velat läsa väldigt länge nu. Jag har både hört om folk som hyllat den och folk som ogillat den. Jag kan bara hoppas att jag tillhör den första kategorin och att jag kommer älska den.

Sisterhood Everlasting - Ann Brashares:
Jag har väldigt länge varit osäker till om jag ska läsa den här boken överhuvudtaget. Jag har varit rädd att den skulle förstöra min syn av de fyra första böckerna i serien ... men nu när jag håller på att läsa om böckerna, så känner jag för att ge boken en chans. Det kan meddelas att jag låg och snyftade då jag läste ut den första boken för fjärde gången i förrgår och sedan låg och snyftade ännu mer då jag såg filmen igår. Jag har nu börjat med den andra boken, ha. Mitt minne behövde verkligen uppfriskas ... jag kommer knappt ihåg någonting av vad som händer i böckerna.

Deity - Jennifer L. Armentrout:
Det går inte att förneka det: Armentrout vet hur man skriver underhållande böcker. De må inte vara särskilt originella, och första boken var läskigt lik Vampire Academy, men en del av mig gillar dem verkligen ändå. Det ska bli roligt att få veta vad som händer härnäst!



 Wonder - R.J. Palacio:
För att vara ärlig vet jag inte sådär jätte mycket om boken. Jag bara snubblade över den på goodreads och såg recension efter recension som hyllade den. Så något måste den ju ha?

Obsidian - Jennifer L. Armentrout:
Ännu en bok av Armentrout. Folk säger att den här ska vara ännu bättre än Half-Blood så självklart är jag nyfiken!

Beautiful Chaos - Kami Garcia & Margaret Stohl:
Jag har inte läst den andra boken i serien ännu ... men då jag verkligen gillade den första så skadar det ju inte att köpa den andra heller. Eller hur?




Harry Potter Box - J.K. Rowling:
Iiiihhh!!! Ni ska bara veta hur länge jag velat ha den här! Men jag har alltid varit för snål för att köpa den ... men nu i julklapp så kanske jag äntligen får den?

Någon som har läst någon av de här böckerna? Vad önskar ni er i julklapp i år?

6 kommentarer:

  1. Hoppas du får alla i julklapp! ;)

    SvaraRadera
  2. Hoppas du får någon av dem :D
    Jag fick en annan Harry Potter box när jag fyllde år så slipper önska mig den till jul ;) men nu önskar jag istället mig Beautiful Creatures boxen med alla böcker inbundna :D

    SvaraRadera
  3. Harry Potter-boxar är ett måste! Är fortfarande helt kär i den jag har (samma som ovan, fast inbunden) :)

    SvaraRadera
  4. Jag älskar också att skriva önskelista :)
    Och jag älskar den mysiga julen, helt klart en utav de bästa tiderna på året!

    Har läst Tidsresenärens hustru, och tycker den är bra. Om man gillar mysiga kärlekshistorier så lär man verkligen gilla den.

    SvaraRadera
  5. Jag hoppas du får alla böckerna i julklapp! ;)
    Både Deity och Beautiful Chaos är dem bästa i sin serie tycker jag, och Obsidian förstås..den rekommenderar jag över allt annat. :)

    SvaraRadera
  6. Jag älskade Obsidian! Kommer sjlv skaffa Half-Blood av Armentrout till jul/nyår, ser verkligen fram emot att läsa den. :D

    SV: Mer avgudar, men det kanske är att ta i. :P

    SvaraRadera