lördag 29 december 2012

Lite nya böcker!





Lite nya böcker sitter aldrig fel, va? Särskilt inte efter julafton då man redan fått en hög? Haha. Under helgen var jag alltså i Göteborg för de som inte visste det och hade planerat att möta upp Anna och Emelie inne på SF-bokhandeln. Tyvärr blev Anna sjuk, så jag och Emelie fick gå runt själva, men det var trevligt det med! Den bokhandeln är sannerligen en farlig plats ... jag ville helst rycka åt mig 30 böcker till, men det skulle tyvärr inte min plånbok tillåta, haha.

The Reckoning ser jag mycket fram emot att läsa då det även är sista delen i en serie, men det har liksom aldrig blivit av att jag beställt den, så därför passade jag på nu när det stod framför mig. Defiance har jag haft ögon för länge (jag älskar omslaget) och trots att jag hört lite delade åsikter om den så ska det bli roligt att läsa den. Rot and Ruin blir nog den första zombiebok jag läser, så det ska sannerligen bli intressant och Poison Study är även det en bok jag velat läsa väldigt länge, och har hört mycket gott om.

För några veckor sedan vann jag en tävling hos Frida där jag fick 50 kronor hos adlibris, så då passade jag på att beställa hem fina The False Prince! Och det var väll det! Nu har jag att läsa ett tag, haha!

Notering till alla som är med i bokväncirkeln: Kolla er mail!

4 kommentarer:

  1. Det är aldrig fel med nya böcker hihi
    Är riktigt nyfiken på Rot and Ruin, ser fram emot recensionen :)

    SvaraRadera
  2. Fina böcker! :D Är nyfiken på både Defiance och Poison Study. Ska ju till SF-bokhandeln om några dagar, kanske slår jag till då jag med ;)
    SV: Ja, "Bits of beloved books..." är jätterolig! Dock är det ju roligare när man läst de som hon pratar om, som Divergent! ;D Har du någon annan favoritvideo av henne?

    SvaraRadera
  3. Åh vad mysigt med nya, fina böcker :)
    Är också väldigt nyfiken på Poison Study!

    SvaraRadera
  4. Åh, vad fina böcker! Poison Study har jag velat ha länge. :D
    Håller med dig - Defiance har verkligen ett snyggt omslag! Eldrött hår~ <3

    SvaraRadera