fredag 18 januari 2013

5 korta recensioner!

Titel: Ankomsten
Författare: Shaun Tan

Den här boken innehåller bara bilder och inga ord överhuvudtaget. Men på något sätt lyckades ändå Tan att förmedla väldigt starka känslor. Det handlar om en man som reser iväg för att hitta ett bättre hem och land åt sin familj, och det är otroligt fint. Teckningarna är vackra och fantasifulla och nu vill jag verkligen "läsa" något mer av Tan.

Betyg: 4/5


Titel: Om Jag Kunde Drömma: Serieberättelsen Del 2
Författare: Young Kim och Stephanie Meyer

Jag har upptäckt att seriealbum av böcker inte är min grej. Jag vet inte vad det är men jag finner det rätt så ... tråkigt. Kanske är det i det här fallet också att jag inte finner storyn i Twilight så intressant längre. Jag vet inte vad det är, men något fick mig att mest bläddra för att läsa ut den.

Betyg: 2/5


Titel: Het
Författare: Då det är en novellsamling så det är väldigt många

Haha, döm mig om ni vill, men Het var en riktig bladvändare. Det blev lite extremt ibland, men vände blad gjorde jag. För att fatta mig kort handlade alla noveller om sex. Och det är inga milda sexscener, ni vet sådana man finner (eller knappt existerar alls) i amerikansk YA. Nepp, här lämnar de inget ute!

Betyg: Jag har svårt att sätta betyg på en novellsamling, så lämnar det ute här.



Titel: Rubinröd
Författare: Kerstin Gier

Så fort jag fick syn på den här på biblioteket snappade jag upp den direkt. Jag hade länge varit intresserad av boken, då jag hört många svenska bloggare tycka om den ... men den föll mig inte riktigt i smaken. Jag fann den lite ... ointressant. Och likaså karaktärerna. Jag fattar inte riktigt varför Gideon var tvungen att vara så förfärligt otrevlig mot vår stackars huvudkaraktär (kommer inte ihåg vad hon hette för tillfället) hela tiden. Hon kunde ju inte hjälpa att hon tog Charlottes plats liksom. Men sedan blev han helt plötsligt jätte snäll i ett slag? Hmm. Aja. Helt okej bok, men inget jag gillade jätte mycket.

Betyg: 2.5/5


Titel: Deity
Författare: Jennifer L. Armentrout

Jag började försöka skriva en längre recension på den här, men kunde inte riktigt förmå mig själv att göra det. Låt mig säga så här: Jag gillade den inte överhuvudtaget. Jag vet inte om jag var lite blind för alla brister i Armentrouts språk och karaktärer i de första två böckerna i serien, för de tyckte jag ändå om. Antagligen har jag utvecklats som en läsare, för nu kunde jag inte hjälpa att störa mig på allt. Allt blev bara så fånigt och inte alls trovärdigt i mina ögon. Aaaah. Men jag försöker inte hacka ner på de som gillar boken, inte alls! Alla har sin egna smak, men jag är tyvärr klar med Armentrouts böcker för evigt skulle jag tro. Den här boken var bara inte bra på något sätt i mina ögon. Det känns trist att ge upp på en serie när man redan läst 3 böcker, men ja, så får det bli.

Betyg: 1/5

1 kommentar:

  1. Många har läst och gillat Het. Jag börjar också bli lite intresserad av den! :D

    SvaraRadera