måndag 7 januari 2013

Årets första bokbeställning

Okej, okej, så jag vet att jag redan har många olästa böcker hemma ... men jag kunde inte låta bli. Dessutom känns det här som en av de bättre bokbeställningarna jag gjort. Jag längtar efter att läsa varje bok så oerhört mycket!


Splintered - A.G. Howard:
Jag har läst många fina recensioner på den här boken, och den verkar minst sagt vara grymt bra! Vad jag har förstått så ska den handla om någon släkting till Alice? Ni vet från Alice i Underlandet. Jag har faktiskt inte riktigt läst vad den handlar om så noggrant, haha.

Boundless - Cynthia Hand:
AAAHHH!! Sista delen! Jag är så taggad! Och rädd! Det kommer bli awesome!

Falling Kingdoms - Morgan Rhodes:
Efter att ha läst A Clash of Kings är jag mycket sugen på någon mer high fantasy bok, och Falling Kingdoms verkade som ett bra val.



Scarlet - Marissa Meyer:
Jag läste Cinder i somras och gillade den riktigt mycket, så det ska minst sagt bli roligt att få dyka in i Meyers värld igen. Samt att återse Cinder och Kai! Åh, jag är så taggad!

The Storyteller - Antonia Michaelis:
En bok jag inte hade hört talas om innan Johanna recenserade den. Tydligen ska den krossa ens hjärta? Sounds good.

The Raven Boys - Maggie Stiefvater:
Jag måste bara säga att jag älskar omslaget! Och boken låter bra den också. Samt att den har fått fina recensioner.



Code Name Verity - Elizabeth Wein:
En bok jag varit så nära på att beställa vid ett flertal tillfällen ... men av någon anledning har det helt enkelt inte blivit av. Men nu så!

Perfect Scoundrels - Ally Carter:
Sist men inte minst ... PERFECT SCOUNDRELS! Behöver jag säga mer? JAG LÄNGTAR SÅ OERHÖRT MYCKET ATT JAG TROR JAG AVLIDER.

Okej så nu ska jag inte köpa några nya böcker på ett tag ... kanske, heheheheh. Men det är ju så roligt att köpa böcker! Men ja, nu ska jag lägga mig och läsa lite. (Vill få så många böcker i hyllan som möjligt utlästa innan dessa kommer, haha).

10 kommentarer:

  1. Åhh... The Storyteller är så bra, hör nog till en av de bästa böckerna jag läste under 2012.

    SvaraRadera
  2. Splintered! Tänker ha med den i nästa bokbeställning själv :D

    SvaraRadera
  3. Yay, SCARLET! Ska bli så kul att få komma in i den världen igen :D

    SvaraRadera
  4. Håller med dig, det är allt för roligt att köpa hem böcker. Har alldeles för många olästa i bokhyllan just nu. Och har redan gjort en beställning för 2013, visserligen bara två böcker och lovade mig själv att jag inte får beställa några mer förens jag läst ut dem två och någon mer som redan står i bokhyllan. Men det finns allt för många vackra och intressanta böcker och såå lite tid till att läsa dem! Och de du beställt verkar vara otroligt intressanta speciellt den som sägs krossa ens hjärta.

    SvaraRadera
  5. Jag håller på att samla ihop en lista på vilka böcker jag vill beställa, men måste hela tiden rensa i den för att det inte ska bli för mycket.
    Låter som en hel del intressanta böcker som du beställt, The Storyteller och Code Name Verity gjorde mig nyfiken på dem.

    SvaraRadera
  6. Jag är verkligen supernyfiken på The Storyteller! :D Väntar nog lite på din åsikt innan jag beställer den! :P

    SvaraRadera
  7. Åh, vad många bra böcker du har beställt! Splintered och The Storyteller har jag spanat på ett tag... ska bli intressant att se vad du tycker om dem. :D

    SvaraRadera
  8. Åh jag vill jättegärna läsa Code Name Verity. Har hört att den ska vara så bra.
    The Storyteller!! Och The Raven Boys! Någon att diskutera med!

    SvaraRadera
  9. oh hoppas du kommer tycka om dom. har inte läst någon du har beställt hem men alla verkar SÅ bra!

    SvaraRadera
  10. Ja det är en drog det här med böcker...tihih :D

    SvaraRadera