onsdag 2 januari 2013

Mål för 2013

Läsa 80 böcker
5 klassiker
Avsluta 1 manus

Jag har aldrig varit en sådan som har mål egentligen. Jag blir mest bara stressad av dem. Därför brukar jag alltid sätta upp mål som jag verkligen tror att jag kan klara. Sedan, om jag känner att jag kommer klara målen med marginal, så brukar jag höja dem senare under året, haha. Men jag är inte en sådan som vill läsa snabbt och korta böcker bara för att läsa så många böcker som möjligt, utan om jag känner för en tjock bok på över 800 sidor så läser jag den. Just för att det är vad jag vill läsa. 

Sedan tänkte jag även haka på en rolig sak som jag hittade hos Johanna - läsutmaningen "What's In A Name". Så här går den till:

Between January 1 and December 31, 2013, read one book in each of the following categories:
1. A book with up or down (or equivalent) in the title: Deep down True, The Girl Below, The Diva Digs up the Dirt
2. A book with something you'd find in your kitchen in the title: Loose Lips Sink Ships, The Knife of Never Letting Go, Breadcrumbs
3. A book with a party or celebration in the title: A Feast for Crows, A Wedding in Haiti, Cocktail Hour under the Tree of Forgetfulness
4. A book with fire (or equivalent) in the title: Burning for Revenge, Fireworks over Toccoa, Catching Fire
5. A book with an emotion in the title: Baltimore Blues, Say You're Sorry, Dreams of Joy
6. A book with lost or found (or equivalent) in the title: The Book of Lost Fragrances, The World We Found, A Discovery of Witches

The book titles are just suggestions, you can read whatever book you want to fit the category.

Här hittar ni original inlägget. Jag var nära på att hoppa på även förra året, men gjorde inte det av någon anledning. Men i år kommer jag helt klart vara med! Vi får se hur det går, haha. 


Några böcker jag vill läsa under 2013:






Några böcker jag skjutit upp länge nu. Förutom de från A Song of Ice and Fire då. Där har jag helt enkelt inte kommit så långt i serien ännu. 

2 kommentarer:

  1. Looking for Alaska och To Kill A Mockingbird är suveränt bra böcker, älskade dem! Även The Hitchhiker's Guide to the Galaxy var bra, satt och skrattade mest hela tiden.:D

    SvaraRadera
  2. Life of Pi, To kill a mockingbird och Jokern ska jag också läsa! :D Jag har dem ju stående i hyllan! :P
    The name of the wind är verkligen en historia i sig! Väldigt lång och mysig! mem känns som tre böcker i en :)

    SvaraRadera