torsdag 3 januari 2013

Serier som avslutas 2013

Kommer ni ihåg det här inlägget jag gjorde för ett år sedan? Med de serier jag läste som skulle avslutas under 2012? Jag tänkte hur som helst att jag skulle göra ett liknande nu, för att se vilka serier jag kommer avsluta i år.


 Unearthly - Cynthia Hand
Jag gillade både Unearthly och Hallowed riktigt mycket, och ser fram emot att få se hur det kommer att sluta i Boundless. Jag är nästan lite rädd för att det inte ska sluta så som jag vill att det ska. För det mesta brukar jag känna mig säker på vem huvudkaraktären ska välja av de båda pojkarna, men just nu är jag osäker. 

Boundless släpps den 22:a januari.



 Delirium - Lauren Oliver
Jag gillade första boken riktigt mycket, och älskade Lauren Olivers språk. Språket var bra även i den andra boken, men jag kände aldrig riktigt att handlingen tog fart. Eller rättare sagt så kanske man kan säga att jag inte gillade handlingen i den andra delen. Men slutet fick mig både att le fånigt och bli lite smått förskräckt, så jag ser fram emot att läsa sista delen!

Requiem släpps den 5:e mars.



 Blodsarvet - Henrik Larsson
Jag har längtat efter sista delen sååå länge nu! Första boken har jag slukat 3 gånger och älskat den lika mycket varje gång. Isöhäxan tyckte jag inte riktigt nådde upp till första bokens klass, men den var ändå bra. Åååh, längtar!

Profetens Tid släpps den 15:e mars.



The Infernal Devices - Cassandra Clare
JAG ÄR SÅ RÄDD FÖR CLOCKWORK PRINCESS. Hur ska det här sluta??! Jag har då ingen aning. Hjäälp. Alla taggar med ett paket näsdukar?

Clockwork Princess släpps den 19:e mars.



Isla and the Happily Ever After - Stephanie Perkins
Det här är väll egentligen ingen serie, men strunt samma. Jag älskade Anna och Lola, även om jag tyckte Lola var lite bättre. De är så underbara mysböcker som jag bara älskar och kan läsa hur många gånger som helst känns det som. LÄNGTAR!

Isla and the Happily Ever After släpps den 7:e maj.



Divergent - Veronica Roth
Sista boken kommer med största sannolikhet bli epic. I alla fall hoppas jag på det. JAG ÄR SÅ TAGGAD!

Bok 3 släpps den 26:e september.




 Gallagher Girls - Ally Carter
Jag känner typ redan för att gråta. Jag vill inte att den här serien ska ta slut, men ändå vill jag ju veta hur allt slutar. Aaahh. Jag hoppas med hela mitt hjärta på att serien kommer sluta bra. Men det är ju trots allt Ally Carter vi pratar om. Det kommer bli bra. 

Sista boken har inte fått något utgivningsdatum ännu. 

5 kommentarer:

  1. Åhh, måste se till att komma ikapp i Unearthly, Delirium och Gallagher girls!

    SvaraRadera
  2. Jag blev tvungen att sätta Gallagher Girls serien till min to-read lista efter att ha läst dina recensioner på dem. Tidigare var de inte så lockande på grund av omslaget, men nu så :)

    SvaraRadera
  3. Åh, många kommande uppföljare! Det är nog dags att läsa ikapp i några serier och påbörja andra, ser jag :)

    SvaraRadera
  4. Att det ska vara så svårt att avluta serier, och yack vare den här listan har jag mer serier att läsa. Haha ;)

    SvaraRadera
  5. SLutet på Pandemonium fick även mig att dra lite på läpparna. Jag saknade en viss kille i denna boken men men;)

    SvaraRadera