lördag 26 januari 2013

Tag: Happy Bookaholic

Jag har blivit taggad av Petra att svara på några frågor!

1. Vad älskar du med att köpa nya böcker? 
Åh, hmmm. Typ, allt. Att gå och välja ut dem varsamt om man är i en bokhandel, eller att öppna det där stora paketet från Amazon och plocka ut dem en efter en. Få stryka på dem lite lätt och sedan ställa in dem i bokhyllan där de ser så fina ut. Haha. Och självklart att läsa dem också!

2. Hur ofta köper du nya böcker? 
Haha, ingen aning. Vissa månader köper jag en massa, andra månader inga alls. Tror jag. Inte helt säker på den sista punkten, ha.

3. Fysisk bokaffär eller bokhandlar online - vad föredrar du? 
Jag ÄLSKAR riktiga bokhandlar. Problemet är bara att i de bokhandlar som finns nära mig så har de inte alls något stort utbud av sådana böcker som jag gillar att läsa. Så det blir mest att jag handlar online. Det är dessutom billigare!

4. Har du någon favorit bokaffär?
SF-bokhandlarna i Göteborg och Stockholm!

5. Brukar du förbeställa böcker? 
Ja! (Även om de oftast inte brukar komma hem på dagen de släpps ändå, haha).

6. Har du en månadsbudget för bokinköp, som du inte får överskrida?
Nepp. Men jag är en fattig elev som bara lever på mitt studiebidrag så för mycket böcker får det inte bli. Fast vem försöker jag lura, det brukar ändå bli för mycket böcker. Vilket resulterar i att jag aldrig kan köpa nya kläder och annat istället, haha.


7. Bokköpstopp - är det något för dig? 
Meh. Jag hade det ett tag förra året, men tror nog inte att det är något för mig egentligen. Ibland kan jag bestämma mig för att jag ska läsa ut några böcker innan jag får köpa nya, men om det kommer en ny bok som släpps som jag verkligen måste ha så köper jag den så klart. Så nej, jag brukar inte ha bokköpstopp.

8. Hur stor är din bokönskelisa?
GIGANTISK. 

9. Vilka tre böcker (från din önskelista eller förbeställningslista) vill du äga NU? 
Just nu har jag 3 böcker förhandsbeställda så jag kan ju nämna dem: Boundless av Cynthia Hand (som har släpps men inte kommit ännu), Scarlet av Marissa Meyer och Perfect Scoundrels av Ally Carter. (Men sedan längtar jag också oerhört mycket efter Clockwork Princess och Gallagher Girls 6 också!!)


10. Vem taggar du vidare?
Ella, Karin, Amelie, Anna och Andréa! Jag har ingen aning om ni redan blivit taggade, men ändå, haha. 

3 kommentarer:

  1. Jag längtar jättemycket efter Perfect Scoundrels. Det var tur att du fick mig att läsa den serien. :D

    sv: Jag gillar inte alls att man ändrade omslagen, men det var faktiskt mycket finare i verkligheten. :) Jag gillar Across the Universe mycket, men A Million Suns är miljoner(! haha) gånger bättre. Testa läs om den för jag tror nog att du kommer tycka om fortsättningen. :)

    SvaraRadera
  2. Åh, jag längtar också sjukt mycket efter Clockwork Princess *_* ;)

    SvaraRadera
  3. Sv: Ja absolut, det går jättebra! Men om vi gör så att du bara betalar frakten som det kostar att skicka? Jag fick den ju trots allt gratis och skyddsomslaget är ju lite trasigt i kanten, så jag tycker inte att du ska behöva betala mer än frakten :)

    SvaraRadera