söndag 24 februari 2013

Att läsa under lovet!

 

Hallelujah! Det är äntligen sportlov! Jag var så otroligt trött sista veckan i skolan, så lovet kom verkligen precis i tid. Så vad hade jag tänkt göra under lovet? Absolut ingenting, typ. Haha. Jag ska bara ta det lugnt, läsa, se på tv-serier, hänga med kompisar och förhoppningsvis åka lite slalom. Just nu är jag djupt begraven i Beautiful Chaos, och är lite besviken på de första 300 sidorna. Den är bra, men det har inte hänt jätte mycket ännu. Hoppas på att den blir bättre!
 
Annars så ser ni på bilden ovan några böcker jag tänkt läsa inom en snar framtid. Förhoppningsvis hinner jag avsluta några av dem under lovet! Om Beautiful Chaos slutar bra så kommer jag kanske börja i Beautiful Redemption på en gång. The Diviners har jag redan läst ca 150 sidor i och jag gillar den än så länge! Grave Mercy har stått i hyllan alldeles för länge, och likaså Finnikin of the Rock (som jag börjat i och gillar, så vet inte varför jag inte läst klart den). The Raven Boys ser jag mycket fram emot och likaså A Storm of Swords (såg den nya trailern till säsong 3 och aaaahhh!!!). Ska även fortsätta min omläsning av Systrar i Jeans så att jag sedan kan börja i Sisterhood Everlasting. Och så har vi även The Great Gatsby som jag börjat i och är helt okej än så länge!
 
Hoppas ni har/har haft ett bra sportlov! Om det är någon av böckerna ni vill att jag ska prioritera så är det bara att säga till!

5 kommentarer:

  1. Du ser ut att ha mycket bra framför dig! (Inte för att jag har läst någon och faktiskt Vet att det är så men jag gör en kvalificerad gissning;) )

    SvaraRadera
  2. SisterHood Everlasting så bra. Du kommer inte bli besviken

    SvaraRadera
  3. Det var en rejäl hög med böcker att läsa på lovet. :)

    SvaraRadera
  4. Jag håller på att läsa Finnikin of the Rock (eller jag har tagit en liten paus för skolläsning, där bl a The Great Gatsby ingick!) och den var lite seg i början men nu är den väldigt spännande!

    SvaraRadera
  5. Wooow vad många du planerar att läsa! Eftersom jag började med Borta med vinden så tror jag att jag knappt kommer läsa ut en enda bok på mitt lov :P
    SV: Tack för tipsen! Ibland är det lite svårt att veta vart man ska börja när man har en sådan lång lista att välja ifrån :) Och Percy Jackson har jag redan läst ut! :D Den var jättebra, verkligen mysig :)

    SvaraRadera