fredag 1 februari 2013

Månadsresumé januari 2013

Lästa böcker:
A Clash of Kings - George R.R. Martin
Rubinröd - Kerstin Gier
Deity - Jennifer L. Armentrout
Poison Study - Maria V. Snyder
Entwined - Heather Dixon
Looking for Alaska - John Green
De Två Tornen - J.R.R. Tolkien
Splintered - A.G. Howard
The Reckoning - Kelley Armstrong



Bästa böckerna:
Ja, vad kan man säga? Detta var verkligen månaden för high fantasy.

Föll mig inte i smaken:


Antal lästa sidor:
3852. På ett ungefär. Räknar ju bara med de böcker jag faktiskt läst ut.

Sammanfattning av månaden:
Det fanns rätt så många böcker som var ... okej, men inte så mycket mer den här månaden. Lite mellanmjölks böcker. (Bara jag som använder det uttrycket förresten? Hah.) De tjocka fantasy böcker hann jag ju även läsa någonstans på vägen, och jag gillade dem båda väldigt mycket! Fast A Clash of Kings drog längsta strået. Men allt som allt är jag helt okej nöjd med månaden. Hoppas väll dock på några fler böcker som sticker ut nu i februari!

Planering för nästa månad:
Jadu. Vet inte om jag ska fortsätta med den här punkten, men äh, haha. Några böcker jag är nästan 99% säker på att jag kommer läsa är Perfect Scoundrels av Ally Carter, Boundless av Cynthia Hand, Scarlet av Marissa Meyer och Konungens Återkomst av J.R.R. Tolkien! Sedan skulle jag även tro att jag börjar läsa i Les Misérables. (Såg filmen och den var så sjuuukt bra. Alltså åh.)

Favorit musik under månaden:




Bästa filmerna:
 Numera två av mina favoritfilmer någonsin. Åh, vad jag älskar dem.

4 kommentarer:

  1. Håller med dig om Les Misérables, så sjukt bra film! Älskaaaar den! Vissa av låtarna kan man ju lyssna på hur många gånger som helst! ;)

    SvaraRadera
  2. Florence and the machine är så JÄVLA bra. Älskar också Rabbit heart. Men just nu är det bara seven devils som spelas! :D

    SvaraRadera
  3. Jag vill också se les misérables!

    SvaraRadera
  4. Jag har läst Looking for Alaska och åååh! Den är såå bra! :)

    SvaraRadera