lördag 9 februari 2013

The Reckoning - Kelley Armstrong

Titel: The Reckoning
Författare: Kelley Armstrong
Antal sidor: 391
Serie: The Darkest Powers #3
Utgivningsdatum: 6:e april 2010

Chloe Saunders is fifteen and would love to be normal. Unfortunately, Chloe happens to be a genetically engineered necromancer who can raise the dead without even trying. She and her equally gifted (or should that be 'cursed'?) friends are now running for their lives from the evil corporation that created them.

As if that's not enough, Chloe is struggling with her feelings for Simon, a sweet-tempered sorcerer, and his brother Derek, a not so sweet-tempered werewolf. And she has a horrible feeling she's leaning towards the werewolf...

Definitely not normal.


Ännu en serie är avslutad, men för ovanlighetens skull så kände jag ingen separationsångest. Jag vet inte, men när jag stängde boken och det var över så gjorde det mig inte så mycket. Det har varit en bra och hyfsat underhållande serie, men inte så mycket mer så här när allt kommer omkring. Jag kommer inte riktigt att sakna karaktärerna, även om det verkligen inte var något fel på dem. Kanske brydde jag mig inte tillräckligt mycket om dem?

Handlingen stod rätt så stilla i boken, enligt mig. Så här när jag tänker efter så hände det egentligen inte så där jätte mycket. Jag börjar till och med redan glömma bort lite av vad som egentligen hände. Något jag kände igen sedan tidigare böcker, då jag ibland hade lite problem med att komma ihåg vilka alla mindre karaktärer var.

Men trots att det inte hände jätte mycket hela tiden så är boken ändå underhållande. Jag tyckte nog egentligen aldrig att boken blev tråkig. Jag gillade speciellt scenen då Derek och Chloe var ute i skogen, om någon vet vilken scen jag menar? Där blev det i alla fall riktigt spännande! Jag gillar dessutom Chloe som huvudkaraktär rätt så mycket. Hon har en bra röst som jag gillar att följa! Derek gillar jag också. De övriga karaktärerna är i mina ögon mest okej.

Slutet boken fick var helt okej, men inte så mycket mer. Det var inte lika bra som jag hade hoppats på, men som sagt, ändå helt okej. Men ingen av böckerna i serien fick någonsin den där wow-känslan. Så här i efterhand tycker jag att serien är bra, men egentligen inget man måste läsa. Det är böcker jag hade kunnat klara mig utan, men som ändå var som sagt hyfsat underhållande när man väl läste dem!

Betyg: 3/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar