tisdag 19 februari 2013

Through the Ever Night - Veronica Rossi

Titel: Through the Ever Night
Författare: Veronica Rossi
Antal sidor: 341
Serie: Under the Never Sky #2
Förlag: HarperCollins
Utgivningsdatum: 8:e januari 2013

It's been months since Aria last saw Perry. Months since Perry was named Blood Lord of the Tides, and Aria was charged with an impossible mission. Now, finally, they are about to be reunited. But their reunion is far from perfect. The Tides don't take kindly to Aria, a former Dweller. And with the worsening Aether storms threatening the tribe's precarious existence, Aria begins to fear that leaving Perry behind might be the only way to save them both.

Threatened by false friends, hidden enemies, and powerful temptations, Aria and Perry wonder, Can their love survive through the ever night?

In this second book in her spellbinding Under the Never Sky trilogy, Veronica Rossi combines fantasy and dystopian elements to create a captivating love story as perilous as it is unforgettable.


Efter att ha avslutat Under the Never Sky för ca ett år sedan så var jag lite osäker på om jag skulle fortsätta med serien eller inte, men jag kan nu säga att jag är glad över att jag gjorde det! Jag gillade Through the Ever Night mer än dess föregångare. Men får jag bara fråga lite snabbt om killen på omslaget ska föreställa vara Perry? Haha, tycker modellen ser ut som en yngre version av Matthew Mcconaughey. Med andra ord inte alls min bild av Perry. Men nog om det, dags att prata om innehållet!

Jag tyckte första halvan av boken var riktigt bra! Inte nödvändigtvis för att det hände så där jätte mycket, utan mer för att jag verkligen gillade att komma tillbaka till karaktärerna och världen. Jag har fortfarande lite svårt att förstå mig på exakt hur världen är och ser ut. Vart kom de där stormarna ifrån egentligen? Bara kom de utan någon anledning? Hm. Kanske får vi mer svar i nästa bok? Hoppas på det i alla fall!

Jag gillar både Aria, Perry och Roar. Gillar verkligen Aria och Perry som ett par också! De är så söta tillsammans på något sätt? Min favorit av dessa tre måste dock nog vara Perry. I första boken vill jag minnas att jag gillade Roar bäst, men jag vet inte, jag tyckte lite mindre om honom fram emot slutet. Jag kan inte riktigt säga varför, då det skulle bli en liten spoiler.

Slutet var bra och spännande, även om jag hoppats på lite mer. Men jag tycker det ska bli spännande att se vad som kommer hända i nästa bok. Vad är The Still Blue egentligen? Är så otroligt förväntansfull på att äntligen få se stället som det pratats om så mycket! Måste bara nämna också en sak som inte har med The Still Blue att göra ... jag var inte förberedd på att den där personen skulle dö (ni som läst boken borde förstå vem jag menar).

Jag kan säga så här att jag tycker Through the Ever Night är en bra och underhållande bok, men jag började tröttna en aning fram emot slutet. Och det är tyvärr ingen bok som kommer stanna med mig under en längre tid. Men den är som sagt underhållande och jag kommer att läsa den sista boken i serien, då jag verkligen vill veta hur allt kommer sluta!

Favorit citat:
“A good dream was something you clung to until the last moment before waking.”

Betyg: 3.5/5

4 kommentarer:

  1. Jag håller tummar och tår för att den där personen överlevde. Det känns så snopet annars. :/

    SvaraRadera
  2. Vill verkligen läsa den här serien - verkar superbra!

    Söt blogg du har förresten =D

    SvaraRadera
  3. Roligt att hitta en bokblogg med böcker i min smak! Blev nyfiken på den här serien, tror inte jag hört talas om den förut...
    Jag har en tävling på min blogg förresten om du är intresserad, priset är biobiljett till Beautiful Creatures. Kika gärna in (sista tävlingsdag är imorgon)! Såg din recension av boken ett par inlägg ner ;)

    SvaraRadera
  4. Jag var lite orolig för att jag inte skulle gilla Through the Ever Night, men nu känner jag att jag nog ska läsa den i alla fall, blev jättesugen helt plötsligt! :)

    SvaraRadera