lördag 30 mars 2013

Bokhyllebingo!

Jag har blivit utmanad av Beate och Frida att göra "bokhyllebingo!" Egentligen hade jag tänkt publicera det här inlägget för ett par veckor sedan men min dator strulade så jag kunde inte föra över bilderna från kameran. Men nu så! Och det går alltså ut på att man ska hitta olika böcker i bokhyllan som stämmer in på de olika punkterna.

Hitta en bok vars författare eller titel innehåller bokstaven Z

Hitta en klassiker

Hitta en bok med en nyckel på omslaget

Hitta något i din bokhylla som inte är en bok

Hitta den äldsta boken i din bokhylla

Hitta en bok med en tjej på omslaget

Hitta en bok som innehåller djur

Hitta en bok med en manlig protagonist

Hitta en bok med bara ord på omslaget
Hyffsat nära i alla fall!

Hitta en bok med illustrationer

Hitta en bok som har guldbokstäver

Hitta en dagbok (sann eller påhittad)
Okej, så den är inte skriver som en dagbok. Men brevform var det närmsta jag kunde komma!

Hitta en bok vars författare har ett vanligt namn
James Patterson är nog rätt så vanligt.

Hitta en bok som har en närbild på omslaget

Hitta en bok som utspelar sig i en tidig tidsperiod

Hitta en bok utan sitt omslag (dust jacket)
En bok som hade ett skyddsomslag till att börja med, men som jag lyckats tappa bort. Som tur är så är omslaget tryckt på själva boken också!

Hitta en turkos bok
Vet inte om det syns här, men i verkligheten så tycker jag den är rätt turkos!

Hitta en bok med stjärnor på omslaget

Hitta en bok som inte är för ungdomar (Young Adult)

Hitta en bok vars författare varken är engelsktalande eller svensk
En tysk författare!

Så där! Tack för att jag blev taggad! Det var jätte roligt att leta fram de olika böckerna i bokhyllan, haha. Jag har ingen aning om vilka som redan blivit taggade, men jag tänkte att jag taggar några i alla fall: Jennifer, Malin, Anna, Pia och Emelie

3 kommentarer:

  1. Du tar så fina bilder på dina böcker! :)

    SvaraRadera
  2. Måste, precis som Anna ovan, berömma bilderna i inlägget. Sjukt snygga!
    Har också blivit taggad att göra Bokhyllebingo. Ska försöka ta mig an det snart :)

    SvaraRadera