onsdag 20 mars 2013

Lite saker jag ser fram emot!

Jag behöver väll inte ens säga att jag varit usel på att uppdatera under mars månad. Men jag har bara haft så mycket hela tiden och tiden och orken har helt enkelt inte räckt till. Skolan har öst på med uppgifter, hårdträningen har börjat, och jag har bara varit så trött. Men till det positiva! Snart är det lov och alla de där redovisningarna och inlämningarna kommer vara gjorda! Och så kommer snart den hårdaste månadens träning vara över, och efter det blir det bara lättare! Men hur som helst, låt mig prata om några saker jag ser fram emot!


Game of Thrones: Season 3
Premiär 31:a mars


Alltså aaaahhh, behöver jag ens kommentera det här?? De som läst min recension vet ju att jag älskade A Storm of Swords, och efter att ha sett de första 2 säsongerna av tv-serien så kan jag inte säga annat än att de gör ett riktigt bra jobb! Jag tycker att castingen är helt underbar och det märks att de som gör serien verkligen lägger ner sin själ i att få den rätt! SÅ JA JAG ÄR LITE TAGGAD. Däremot måste jag säga att jag gillade andra halvan av A Storm of Swords mycket bättre, och då säsong 3 bara kommer innefatta ca halva första boken så kan jag tänka mig att säsong 4 kommer bli ännu mer älskvärd/hjärtekrossande/underbar.


London!

Jag ska till London några dagar under påsklovet! Där ska jag bland annat gå på Harry Potter Studio Tour och se Les Misérables som musikal! Sedan har jag även försökt spara så mycket pengar som möjligt under en tid så att jag kan gå runt i massvis med bokhandlar och köpa massvis med böcker. Men några böcker jag verkligen vill köpa är dessa:


Clockwork Princess, hörrni!! Den har släppts!! Aaaahh!


3 boksläpp

 Tre nya böcker/serier som jag är riktigt nyfiken på! Den jag längtar mest efter måste nog ändå vara The 5th Wave. Jag har bara hört bra saker om den och ett par amerikanska bokbloggar som jag följer och litar på har sagt att den till och med kan mäta sig med The Hunger Games. Hur bra låter inte det? 


Och ja, det var i alla fall en liten uppdatering från mig! På läsfronten kan jag också säga att jag just nu är mest begraven i The Raven Boys, som jag snart har läst ut. Har mindre än 100 sidor kvar, så den blir nog uläst idag skulle jag tro, och än så länge gillar jag den mycket! Sedan får vi se vad det blir. Jag har även två böcker jag måste läst klart för skolan snart (Oliver Twist och Spiel, Zirkuskind, Spiel), och har kommit fram till det faktum att läsning alltid är mycket tråkigare när man måste göra det. 

Hoppas ni har det bra!

3 kommentarer:

  1. Köp The 5th Wave! Det ska jag göra så fort den släpps! tror den kommer att vara GRYM :)

    SvaraRadera
  2. Åh, Harry Potter-museet är nog den mest underbara plats jag någonsin varit på! Du kommer definitivt att älska det :D

    SvaraRadera
  3. Åh jag vill också åka till London! Hade varit kul att gå runt och shoppa lite där, både böcker och annat :) Harry Potter-museet hade inte varit fel att besöka det heller!

    SvaraRadera