söndag 31 mars 2013

Månadsresumé mars 2012

Lästa böcker:
A Storm of Swords - George R.R. Martin
The Immortal Rules - Julie Kagawa
The Raven Boys - Maggie Stiefvater
Beautiful Redemption - Kami Garcia & Margaret Stohl
The Indigo Spell - Richelle Mead

Antal: 5
Påbörjade serier: 2
Avslutade serier: 1
Uppföljare: 3
Ensamstående böcker: 0
Svenska: 0
Engelska: 5

Bästa böckerna:

Tyckte minst om:

Sammanfattning av månaden:
Jag har inte riktigt läst så mycket som jag brukar den här månaden, vilket mycket beror på att jag haft det så stressigt i skolan ett tag nu. Tycker alltid det kan vara lite svårt att lägga sig ner och slappna av och läsa då. Läslusten har inte heller varit på topp hela tiden. Jag har påbörjat många böcker, men inte kommit mer än kanske 50 sidor för att de inte greppat tag i mig. Så på grund av detta har jag bara läst böcker jag mer eller mindre gillar den här månaden. Den enda som inte föll mig riktigt i smaken var The Immortal Rules, men den var ändå bra/helt okej. Men mer om det i en minirecension som kommer dyka upp snart. Men annars har det bara varit väldigt bra böcker, där A Storm of Swords och Beautiful Redemption stack ut mest. Men The Raven Boys och The Indigo Spell var båda väldigt bra också!

Planerar att läsa i april:
Just nu håller jag på med Profetens Tid (!!!) och har kommit cirka 150 sidor. Så det är rätt så troligt att jag kommer läsa ut den. Men sedan ska jag också försöka lägga händerna på bland annat Clockwork Princess och Requiem då jag är i London, och även lite andra nya böcker! Wiie!! Är så sugen på att köpa nya böcker just nu så ni anar inte, haha. Men annars får vi se. Jag hoppas på att kunna läsa lite fler böcker än vad jag gjorde denna månad iaf!

(NOTERA: GAME OF THRONES SÄSONG 3 IKVÄLL!! Aaaahhh!!)

1 kommentar:

  1. Har också läst fem böcker denna månaden, alla engelska :)

    Hoppas du får det bra i London!

    SvaraRadera