torsdag 25 april 2013

Barcelona!

Imorgon åker jag till Barcelona på träningsläger!! Det ska bli så otroligt underbart. Visserligen tror jag inte det ska bli det bästa vädret, men man kan ju alltid hoppas! Så jag kommer alltså inte att blogga under en vecka, då jag kommer hem först nästa fredag. Skulle inte tro att jag kommer att ha tillgång till något internet (hjälp), men man kan ju alltid hoppas.

Skulle vilja be om ursäkt lite till mitt dåliga bloggande, men den senaste veckan har varit ... rätt så hemsk. En person som varit en del av min familj, och som en syster för mig, i över fem år nu kommer helt plötsligt inte vara en del av min vardag längre. Kanske kommer hon aldrig igen att bli det heller, för det mesta pekar väll mot det. Och det är så otroligt tungt, för jag vet inte hur jag ska handskas med det. Jag vet inte hur man gör för att släppa taget om någon man inte vill släppa taget om. Jag vet inte hur jag ska leva ett liv där inte hon är med, och det är väll det jag måste lista ut nu på något sätt. Men just nu är det väldigt jobbigt och jag tänkte att jag berättar det för er så att ni skulle veta varför mitt bloggande varit så dåligt. Jag har helt ärligt knappt orkat göra något alls, så bloggen kom som ni förstår inte i första hand. Men på något sätt ska det gå, även om det är tungt just nu. Men att vara stark handlar ju trots allt inte om att aldrig gråta eller vara ledsen, utan att ta sig ur det och fortsätta. Så just nu är det vad jag ska försöka göra. Även om det känns omöjligt för stunden så vet jag ju att det kommer att gå. Men hur kommer man egentligen över människor som man vill ska vara en del av ens liv för evigt? Jag vet inte. Kanske gör man inte det, kanske får man bara lära sig att leva med det ändå.

Så nu ska det bli underbart att komma bort i en vecka. Med mig har jag Falling Kingdoms, The Knife of Never Letting Go, Prodigy och Eon. Och kanske att någon annan bok hinner slinka ner innan jag stänger resväskan, man vet aldrig!

Ha det bra och ta hand om er!


Jag när jag hoppar längd! (Spoiler: Jag skoja bara, hehe).


4 kommentarer:

  1. Åh, nej vad trist :(
    Du få ha det jättebra i Barcelona! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket :) <3 Ska försöka göra taggen du taggade mig i när jag kommer hem!

      Radera
  2. Åh jag är ledsen.. Jag hoppas du mår bättre snart!
    Jag har vill så himla gärna åka till Barcelona. Min syrra var där för några månader sen och sa att det var fantastiskt!

    SvaraRadera
  3. Usch vad tråkigt! Hoppas du får roligt i Barcelona i alla fall :)

    SvaraRadera