fredag 5 april 2013

London haul!









Okej, så denna är inte från London. Men fick hem den innan jag åkte, så tänkte att den kunde vara med på ett litet hörn!

Tog jag just mitt nörderi till en ny nivå? Yes. Yes I did.

Iiiihhhh! Ikväll ska jag festa Harry Potter godis och se på första filmen med en vän. Det var dyrt. Men så värt.


 Jag fick också vara med på ett litet hörn. Inte ofta jag lägger ut bilder på mig själv på bloggen. Men är halvt gömd bakom en halsduk, så okej då.

JAG ÄR HEMMA! London var bäst. Hann med att köpa många böcker (som ni nog ser), gå på Harry Potter Studio Tour (som var mycket bättre än jag trodde!) och se Les Misérables som musikal. Musikalen var sååå bra. Hur kan människor sjunga så bra? Sätta så höga toner? Jag förstår inte. Mina favoriter måste vara de som spelade Jean Valjean, Javert, Gavroche, Enjolras och Fantine. Fast när allt kommer omkring så vara alla jätte bra.

Sååå ... åtta böcker blev det. Ser fram emot alla jätte mycket. Och särskilt Clockwork Princess som jag redan börjat med, och antagligen kommer läsa ut idag eller imorgon. Har redan gråtit. Vid tre tillfällen. En gång var då jag satt på flygplanet hem ... KUNDE INTE HJÄLPA DET. Hoppas ingen såg mig, haha. Men annars har vi The Name of the Wind (som jag fyndade för 2 pund!), Prodigy (som jag av någon anledning inte hade köpt ännu), Life of Pi (vars film jag har sett och älskade), The Knife of Never Letting Go (som vissa tycks hata, och andra älska, och som jag är jätte taggad inför), Beauty Queens (hoppas på en rolig och lättsam bok, typ), Saving Francesca (dags att ge mig på en ny Marchetta bok!) och slutligen In the Shadow of Blackbirds (som släpptes nyss och som jag bara hört bra saker om!). Fick också hem hela tre böcker i bokväncirkeln idag! Så nu har jag att läsa ett tag framöver! Underbart.

9 kommentarer:

  1. Sååååå avis på din London-resa! HP Studio tour, böcker... Och ja, London i allmänt eftersom att jag tragiskt nog inte varit i den staden ännu. Måste verkligen ta mig dit snart!
    Ska bli kul att höra vad du tycker om böckerna, speciellt The knife of never letting go :)

    SvaraRadera
  2. Åh jag saknar London! Jag vill så gärna gå på Harry Potter Studio Tour! Vem fick du i chokladgrodan?? (Jag fick Helga Hufflepuff)
    Jag vill så gärna läsa Saving Francesca också.. Efter Finnikin of the Rock blev det liksom bestämt att Marchetta är en så så bra författare.

    SvaraRadera
  3. Åh, vad härligt resan måste ha varit! Och så många härliga böcker också! Speciellt The Name of the Wind tycker jag är helt fantastiskt!

    SvaraRadera
  4. Låter som du har haft det riktigt bra! :)
    Berty Botts böner är verkligen inte goda. Min bror köpte de när vi var i London och sen fick jag mina kompisar att smaka vars en av de "äckligaste" smakerna när jag hade tjejkväll och usch vad de tyckte de var äckliga. Själv tror jag bara jag smakade gräs ;)
    The Knife of Never Letting Go är jag jättesugen på att läsa så ser fram emot recension :)

    SvaraRadera
  5. Åh vad mycket härliga saker! :D
    Vill också åka till London, så himla avis, haha!

    SvaraRadera
  6. Åh så mysigt =) vill ockås till London igen!
    Så fina saker du köpt!
    Coolt omslag på Life of Pi, har inte sett den varianten förut!

    SvaraRadera
  7. Så kul! Ser ut som att du gjort en fin fångst i London. Älskar både Beauty Queens och Saving Francesca!

    Jag har bara varit i London en gång, för massor av år sen, och var inte ens inne i en bokhandel. Fail på hög nivå. Såg du några okända brittiska ungdomsböcker som verkade intressanta? Det känns som vi mest läser amerikansk YA med några få undantag så det kunde vara kul att veta mer om brittisk barn- och ungdomslitteratur efter Harry Potter.

    SvaraRadera
  8. Åh, jag ska till London nu i Maj! SKa nog passa på att fynda lite böcker jag med! Ska bli spännande att se vad du tycker om Marchetta-boken, har själv funderat på att läsa en till av henne :)

    SvaraRadera