lördag 4 maj 2013

Böcker och sånt (4)

Oj, vad länge sedan det var jag gjorde ett sådant här inlägg. Men de är trots allt jätte roliga att skriva, så här kommer ett! Hoppas på att några av er där ute fortfarande gillar kategorien!

Bok jag ser fram emot:

Shadow and Bone var en bra bok, om än inte en favorit. Men trots detta så ska det bli roligt att se hur det går för Alina, Mal och The Darkling. (Hoppas jag träffade rätt på namnen nu, haha). 


Låt som påminner mig om en bok:

Stars - Dead Hearts (In the Shadow of Blackbirds - Cat Winters)

I can say it, but you won't believe me
You say you do, but you don't deceive me
It's hard to know they're out there,
It's hard to know that you still care
I can say it, but you won't believe me
You say you do, but you don't deceive me
Dead hearts are everywhere
Dead hearts are everywhere

Hela den här låten och stämningen och känslan den har över sig passar in på In the Shadow of Blackbirds så otroligt bra. Och texten också för den delen. Det är helt omöjligt att lyssna på den här låten utan att tänka på boken.


Nya omslag:


Nyfunnen bok: 

Jag vet egentligen inte jätte mycket om boken, men den har fått rätt så bra recensioner. Tydligen ska den handla om första kärlek? Jag tror det i alla fall. Vill hur som helst läsa.


Serie jag är intresserad av:

Det känns som att de flesta redan hoppat på det här tåget. Men inte jag. Har varit lite sådär ljummen till författaren efter att hon behandlade en recensent illa, eller något i den stilen. Men nu har andra boken kommit ut i serien, så kanske att jag klickar hem denna någon gång. 


Veckans citat:
“We are the choices we make.” 
― Patrick NessThe Knife of Never Letting Go

5 kommentarer:

  1. Har saknat dessa inlägg!
    Jag är jättenyfiken på Eleanor & Park! Jag vet inte mycket om den, men både John Green och Stephenie Perkins gillar den, så den måste ha något speciellt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad glad jag blir! Kul att någon tycker om dem! :D Gör de? Då blir jag ännu mer nyfiken på den!

      Radera
  2. Jag visste inte att Champion fått ett omslag! Sanningen är att jag inte ens har påbörjat serien men jag är sjukt nyfiken på den så därför håller jag lite extra koll ;) Böcker och sånt-inlägg gillas DEFINITIVT! :D

    SvaraRadera
  3. Jag har inte heller läst The Selection än, men har den hemma och kommer förmodligen läsa den snart :)

    SvaraRadera
  4. Har inte hört nåt om Eleanor & Park, men omslaget var ju otroligt mycigt, så måste läsa boken för det om inte annat. ^^

    SvaraRadera