måndag 6 maj 2013

En liten bokbeställning

Klickade precis hem 8 nya böcker ifrån The Book Depository! Wiho! Och självklart så tänkte jag visa vilka det är jag köpt.


The 5th Wave - Rick Yancey:
Jag kan möjligtvis vara liiiite exalterad över den här boken (läs: väldigt mycket). Den har fått fullpott från flera engelska bokbloggar som jag litar på, och jag tror verkligen jag kan gilla denna jätte mycket. Men jag vill inte få upp mina förhoppningar för mycket (trots att boken låter fenomenal).

The Ask and the Answer - Patrick Ness:
Jag läste ut The Knife of Never Letting Go för några dagar sedan, och hjälp, den var så bra. Jag älskar middle grade böcker som inte bara är underhållande och spännande, utan även berättar en väldigt viktig historia. Och slutet på första boken ... HJÄLP.

Monsters of Men - Patrick Ness:
Ja, eftersom första boken var så bra så passar jag även på att beställa hem tredje med en gång. Snälla snälla snälla låt allt gå bra för Todd och Viola!! (HAHAHAH, det kommer det inte).



Froi of the Exiles - Melina Marchetta:
Finnikin of the Rock var jätte bra, så självklart ska jag även läsa andra boken i serien. Jag är lite sorgsen över att det inte är Finnikin vi kommer att följa, men det ska bli väldigt intressant att få utforska Frois karaktär mer. Kanske mycket för att han inte verkar vara en sådan bra och trevlig människa?

Requiem - Lauren Oliver:
Äntligen ska jag få hem denna. Som jag har väntat nu!! Delirium var en riktigt bra bok, och trots att jag inte var Pandemoniums största fan så ska det bli jätte roligt att få se hur serien slutar. Jag håller tummarna för att det blir bra!

Unspoken - Sarah Rees Brennan:
Unspoken har det pratats jätte mycket om på svenska bokbloggar under senaste tiden. Och alla tycks verkligen hylla den, så det ska bli roligt att se vad alla pratar om!



Black Heart - Holly Black:
Jag kunde inte hålla mig, kunde inte vänta tills den svenska översättningen kommer, så ja, Black Heart fick även den komma med i beställningen. Den sista delen i Curse Workers-serien, och jag är väldigt spänd på att få se hur det slutar!

The Piper's Son - Melina Marchetta:
En till bok av Marchetta. Och denna gången kommer kära Thomas Mackee från Saving Francesca spela huvudkaraktären. Åh, jag kan knappt vänta tills jag får läsa hans berättelse.

Sådär! Det var alla böcker! Tror alla dessa kan bli jätte bra. Aaaahhh, vill bara att de ska komma med en gång!!

7 kommentarer:

  1. Åh, nu blir jag avis på all den läsning du har framför dig! ;)

    SvaraRadera
  2. Är också supernyfiken på The fifth wave! Även lite på Unspoken.
    Borde dessutom verkligen ta tag i att läsa The Chaos Walking Trilogy snart..!

    SvaraRadera
  3. Åh the 5th wave! Jag har oxå vädligt höga förväntningar på den boken! Hoppas du gillar den!

    SvaraRadera
  4. Oj shit vad spännande :))

    SvaraRadera
  5. Åh, böcker!! Jag vill också köpa böcker! Jag lever genom dig nu, bara så du vet :P

    SvaraRadera
  6. Hurra för mer Melina Marchetta! SÅ himla sugen på att läsa hennes böcker i sommar. :-)

    SvaraRadera
  7. Vad kul att du gillade The Knife of Never Letting Go! Har läst hela The Chaos Walking-triologin och ÄLSKADE den! Kan lova att böckerna bara blir bättre och bättre :)

    SvaraRadera