lördag 4 maj 2013

Månadsresumé april 2013

Lästa böcker:
Clockwork Princess - Cassandra Clare
Med Förintelsen i Bagaget - Sioma Zubicky
In the Shadow of Blackbirds - Cat Winters 
Saving Francesca - Melina Marchetta
Falling Kingdoms - Morgan Rhodes
Prodigy - Marie Lu

Antal: 6
Påbörjade serier: 1
Avslutade serier: 1
Uppföljare: 2
Ensamstående: 3
Svenska: 1
Engelska: 5
Snittbetyg: 3.4 av 5

Bästa böckerna:

Tyckte minst om:

Sammanfattning av månaden:
En helt okej månad, med tre stycken böcker som jag gillade riktigt mycket (In the Shadow of Blackbirds, Clockwork Princess, Saving Francesca), och där var antagligen In the Shadow of Blackbirds den jag gillade mest såhär i efterhand. Prodigy blev lite av en besvikelse för att vara ärlig. Men mer om det i recensionen! Jag hade hoppats på att hinna läsa någon mer bok, men är ändå helt okej nöjd. Men i maj nu så hoppas jag återigen på att få några fler lästa, haha. 

Planerar att läsa i maj:
Hm. Håller på att läsa Eon just nu. Profetens Tid har jag pausat lite för tillfället och funderar på att ta upp den till sommarlovet igen, då jag har tid att ligga och sträckläsa. Men kanske plockar jag upp den innan det, vi får se. Annars så läser jag säkert några olästa böcker i hyllan. Planerar ju också en ny bokbeställning som jag nämnde i mitt förra inlägg, så den hoppas jag blir av. För nya böcker blir ju verkligen aldrig fel, eller hur? Det är bara plånboken som får lida lite, haha. (Men det är det värt).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar