lördag 11 maj 2013

Tegelstenstaggen!

Jag har sett denna cirkulerat runt på några bloggar nu, och tänkte att jag själv kunde göra den också. Jag vet faktiskt inte om jag har blivit taggad? Men äh, jag gör den ändå, haha. Taggen heter ursprungligen Big Books Tag, men översattes av Nelly till Tegelstenstaggen. Den går ut på att man ska hitta de fem tjockaste böckerna som man läst i sin bokhylla, och sedan också de två tjockaste som fortfarande är olästa. Men jag fuskade lite och tog fem böcker på båda kategorierna, haha. Jag valde också att göra så att jag inte tog med fler böcker från samma serie i de olika kategorierna, för det skulle bli lite enformigt.


De lästa tegelstenarna:

5. Breaking Dawn - Stephanie Meyer (754 sidor)


4. Arvtagaren - Christopher Paolini (889 sidor)


3. Harry Potter och Fenixorden - J.K. Rowling (1001 sidor)


2. Svärdet och Spiran - Ken Follett (1077 sidor)


1. A Storm of Swords - George R.R. Martin (1123 sidor)



De olästa tegelstenarna:

5. The Name of the Wind - Patrick Rothfuss (662 sidor)


4. Profetend Tid - Henrik Larsson (669 sidor)


3. The Three Musketeers - Alexandre Dumas (801 sidor)


2. A Dance With Dragons - George R.R. Martin (1117 sidor)


1. Les Misérables - Victor Hugo (1463 sidor)

4 kommentarer:

  1. Ordentliga tjockisar hos dig!!

    SvaraRadera
  2. George R.R. Martins böcker är verkligen inget att leka med, de är tunga som attans ;)

    SvaraRadera
  3. Riktiga tjockisar hos dig.

    SvaraRadera
  4. Les Mis är verkligen ofantligt stor, likaså George R.R Martins böcker ;)

    SvaraRadera