lördag 1 juni 2013

Månadsresumé Maj 2013 (+The House of Hades!!!)

Lästa böcker:
The Knife of Never Letting Go - Patrick Ness
Grimms Manga - Kei Ishiyama
Eon - Alison Goodman
Jellicoe Road - Melina Marchetta (omläsning)
Incarnate - Jodi Meadows
Cross My Heart and Hope to Spy - Ally Carter (omläsning)
The 5th Wave - Rick Yancey
The Great Gatsby - F. Scott Fitzgerald
En Kris - Victoria Benedictsson
Black Heart - Holly Black
Bitterblue - Kristin Cashore

Antal: 11
Påbörjade serier: 4
Avslutade serier: 2
Ensamstående böcker: 1
Manga: 1
Noveller: 1
Svenska: 2
Engelska: 9
Snittbetyg: 3.1
Omläsningar (inte medräknade i alternativen ovan): 2

Bästa böckerna: 

Tyckte minst om:


Sammanfattning av månaden:
En bra månad! Jag läste fler böcker än jag gjort någon gång under det här året, tror jag? Tre riktigt bra böcker läste jag också. Och sedan några mindre bra, men det tänker vi inte på nu. Ha. Men jag har lyckats få in mycket lästid trots att det var kaotiskt i skolan! Och sedan måste jag bara nämna fantastiska Jellicoe Road som jag läste om. Hjälp, kan kan inte ens beskriva i ord hur ofantligt bra boken är och hur mycket den lyckas vidröra de djupaste delarna av min själ. (Här blev vi djupa, men ja.) Den var tusentals gånger bättre andra gången jag läste den, och min förra recension av boken som jag skrev för något år sedan kan inte förklara på något vis hur overkligt bra den är. 

Planerar att läsa i juni:
Snart sommarlov!! ÄNTLIGEN. Jag hoppas på att kunna inleda sommaren så här i juni med några bra böcker! Är väldigt sugen på att beställa hem Siege and Storm och School Spirits också, men vi får se hur det blir!

Och sedan måste jag bara avsluta min månadsresumé med att dela med mig att omslaget som kommit ut till The House of Hades!!!


Aaahhhh, det är så fint!! Och ser ni dörren där uppe? Och Percy och Annabeth? Och alla som läst The Mark of Athena vet vad det betyder. Jag orkar inte. Gråter redan. Världens finaste karaktärer och aarrrghhh. Ser ni hur de håller om varandra? Och kämpar sig upp? Hur Percy kollar bak på något som kanske jagar dem? Hur någon kraft försöker dra dem ner igen? Jag måste sluta kolla på omslaget, annars kommer jag bara göra mig själv ledsen ända tills jag får boken i mina händer. JAG ORKAR INTE VÄNTA. Snälla snälla snälla kan vi spola fram tiden?

2 kommentarer:

  1. Efter det här inlägget känner jag att jag borde ta tag i Jellicoe road som har stått väldigt länge oläst i hyllan ;)

    SvaraRadera
  2. Haha de spoilar nästan lite av HOH med den framsidan! Fast antagligen kommer den börja rätt långt fram eller så blir det problem vid dörren...

    Jag hade verkligen samma reaktion när jag läst om Jellicoe Road för ett litet tag sen. Det var liksom overkligt. Hur KAN den vara så bra? Vad är det som rör mig? Fattar inte. Den är helt magisk.

    SvaraRadera