söndag 9 juni 2013

Min bokhylla ... igen!

Det var ett tag sedan jag visade upp hur min bokhylla såg ut, så jag tänkte att det var dags igen! (Här och här har jag visat den förut!) Jag har dessutom fått några nya hyllor, som jag själv satt upp på väggen ... och ändå får inte alla böcker plats, haha. Jag har säkert 30 böcker inne i min garderob också, som jag glömde att ta kort på. Men, jaja.

Först tänkte jag visa min stora bokhylla, där jag nu bara har lästa böcker. Alla är på engelska, förutom några stora fantasy böcker på svenska, på översta hyllan.


Sedan har vi också några böcker som står ovanpå hyllan. Mestadels gamla Pollux böcker, haha. Men också Harry Potter: Page to Screen ligger där till höger! Bara jag som inte vet vart jag ska ha den? Haha, den får verkligen inte plats någonstans!


Sedan till hyllorna jag satt fast på väggen. Här är nästan allt läst!

Min Harry Potter hylla! 

Och till sist mina två hyllor med bara olästa böcker! Okej, de är rätt så många ... men jag jobbar på det!



Ooooch det var allt! Och om någon undrar varför det saknas en bok ur A Song of Ice and Fire-boxen så kan jag meddela att jag läser A Feast for Crows just nu! 


20 kommentarer:

  1. Vad mysigt :) Så mycket fint och bra!

    SvaraRadera
  2. Så många böcker! Och de inbundna är så himla fina!

    SvaraRadera
  3. Fina hyllor! Code Name Verity är en bra bok du har framför dig! Definitivt en av årets bästa för mig.

    SvaraRadera
  4. omg jag prenumererade också på Pollux förut!!! :D fick värsta nostalgikänslan nu haha XD

    SvaraRadera
  5. Så himla fint med de inbundna böckerna! Hur sorterar du dina böcker? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag sorterar dem efter höjd! :) Och sedan även lästa och olästa!

      Radera
  6. Alltid lika kul att få beskåda andras bokhyllor! :D Jättevackra böcker :) Jag ser att du ska läsa Days of Blood and Starlight, vilket betyder att du redan har läst DoSaB. Vad tyckte du om den? :D Jag läste själv nämligen ut den igår ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var ett tag sedan jag läste ut den, men jag vill minnas att jag tyckte om den! Fast jag hade nog trott att jag skulle gilla den mer än jag gjorde. Du kan ju kolla in min recension :) Men det ska hur som helst bli roligt att läsa Days of Blood and Starlight! :D

      Radera
  7. Åh vilken fin samling böcker! :D

    SvaraRadera
  8. Så många böcker :) Och mycket som ska läsas. Själv har jag bara några stycken i bokhyllan som inte är lästa.

    SvaraRadera
  9. Jag älskar att se andras bokhyllor. Så fint och så många böcker du har. :) <3

    SvaraRadera
  10. Har du sorterat böckerna på ett speciellt sätt eller har du bara ställt in dem på måfå?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag sorterar dem efter höjd :) Och även då olästa och lästa på olika ställen!

      Radera
  11. Åh, tycker det är jätteroligt att se andras bokhyllor och din är verkligen superfin!! :)

    SvaraRadera
  12. Några av pollux böckerna kände jag igen eftersom även jag har dem :)
    Jag måste fråga; vart har du fått tag på det blå skrinet på bild fyra underfrån? Väldigt vacker :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Det är faktiskt inget skrin, utan en pappersask som har innehållit en chokladgroda :) Jag köpte den då jag var på "Harry Potter: Studio Tour" i London!

      Radera
  13. Jag har en utmaning åt dig.
    Skriv gärna en länk till ditt inlägg med svar så jag kan kika förbi senare :)

    http://blandbockerlivetmagin.blogg.se/2013/june/5-fragor-om-boken-du-laser-nu-2.html

    SvaraRadera
  14. Alltså åh vad mycket spännande böcker du har!!!! :)

    SvaraRadera
  15. Men vilka snygga bokhyllor! :D

    SvaraRadera
  16. men ojojoj ska vi byta?:)

    SvaraRadera