torsdag 6 juni 2013

Sommarläsning!

Jag har blivit taggad av Petra att svara på några frågor om sommarläsning!

1. Vilka 5 böcker bara MÅSTE hinna läsas i sommar?

Dessa är några jag verkligen vill hinna med i sommar! A Feast for Crows är den jag är mest sugen på för tillfället, och jag skulle tro att jag börjar med den så snart jag är klar med en bok jag läser till bokväncirkeln just nu!

2. Vilken bok är du egentligen inte så sugen på men känner att det är dags att ta tag i?
Känner egentligen inte alls för någon av de här. Jag har läst några sidor ur Defiance redan, men de var mest blä, haha. For Darkness Shows the Stars har jag också börjat lite i och den var väldigt förvirrande. Måste läsas om från början tror jag bestämt. 

3. Var är det bästa stället att läsa i sommar?
På balkongen! Eller i mitt rum, med fönstret öppet.

4. Handen på hjärtat, vart tror du att du faktiskt kommer att läsa någonstans?
På balkongen eller i mitt rum, haha. 

5. Vilken bok tror du kommer bli sommarens bästa?
Åh, vilken svår fråga. Jag har en känsla av att A Dance With Dragons kan vara riktigt bra, och det är även det en bok jag gärna vill hinna med. Men jag har en bra känsla inför Froi of the Exiles och The Name of the Wind som jag också vill läsa snart!

6. Vilken bok borde ALLA läsa i sommar?
En underbar bok som alla borde läsa! (Varför är inte den här boken super-mega-hypad-känd än??)

7. Strand eller hängmatta?
Hm. Inget helst. Jag gillar inte att läsa på stranden, för det är så otroligt obekvämt och bara en massa sand överallt, haha. Och hängmatta är inte så jätte bekvämt att läsa i heller. Men om jag måste välja så hängmatta!

8. Deckare eller roman?
Räknas inte nästan alla böcker som romaner? Hmm. Men då jag inte är så förtjust i deckare så väljer jag roman.

9. Favoritgenre?
En fin mix är ju alltid det bästa, men om jag ska välja så high fantasy!

10. Tagga tre andra!
Har ingen aning om vilka som är taggade redan, så hoppar över den här delen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar