måndag 29 juli 2013

25 böcker jag längtar efter!

Kommer ni ihåg det här inlägget jag skrev? Om böcker jag längtade efter? Nu tänkte jag i alla fall att jag ska skriva ett liknande inlägg! Så här kommer 25 böcker jag är nyfiken på och som fått omslag!



All Our Yesterdays - Cristin Terrill (1:a augusti 2013):
Det här är en bok jag rätt nyligen fick upp ögonen för. Men den låter grymt bra och har fått väldigt fina recensioner ifrån förhandsläsarna. Så jag är minst sagt intresserad!

Crown of Midnight - Sarah J. Maas (27:e augusti 2013):
Jag läste Throne of Glass då den kom ut förra året och gillade den. Så jag skulle väll tro att jag även plockar upp uppföljaren när den kommer ut.

Between the Devil and the Deep Blue Sea - April Genevieve Tucholke (15:e augusti 2013):
Puh, här har vi en författare med ett krångligt namn, haha. Men boken låter hur som helst bra = jag är intresserad. Och den har fått några fina recensioner!



The Coldest Girl in Coldtown - Holly Black (3:e september 2013):
Jag är egentligen inte hundra på vad den här boken handlar om. Men jag har läst och gillat Holly Blacks Curse Workers-serie, så jag ska självklart även ge den här serien en chans skulle jag tro!

The Elites - Natasha Ngan (5:e september 2013):
Jag vet, typ, ingenting om den här boken, haha. Men jag läste beskrivningen för ett tag sedan och vill minnas att jag tyckte den lät intressant. Och jag gillar omslaget!

More Than This - Patrick Ness (10:e september 2013):
En ny bok ifrån Patrick Ness! Jag har blivit lite smått kär i hans andra serie Chaos Walking, så självklart planerar jag att läsa även denna.



Antigoddess - Kendare Blake (10:e september 2013):
Jag gillade Anna Dressed in Blood, så visst kan nog den här boken också vara bra! Och den handlar om grekiska gudar! (Jag är lite smått beroende av grekisk mytologi efter att ha läst Percy Jackson).

United We Spy - Ally Carter (17:e september 2013):
AAAHHHHHHHHH. Jag har inte ens läst boken och jag är redan förstörd. En av mina favoritserier någonsin, och jag vill inte att den ska ta slut. HJÄLP.

The Dream Thieves - Maggie Stiefvater (17:e september 2013):
Och på samma dag som United We Spy kommer ut så gör även denna det. Jag gillade första boken i serien riktigt mycket, så ser helt klart fram emot denna jätte mycket. 17:e september kommer bli en bra dag!



The Burning Sky - Sherry Thomas (17:e september 2013):
Och så ännu en bok som kommer 17:e september! Tycker den här boken låter väldigt bra, och den har fått rätt så bra recensioner vad jag sett. Så jag vill helt klart läsa denna!

Not A Drop to Drink - Mindy McGinnis (24:e september 2013):
En bok som handlar om överlevnad, om jag inte har helt fel. Och jag vill helt klart läsa flera sådana böcker, särskilt eftersom jag älskar The Hunger Games.

Untold - Sarah Rees Brennan (24:e september 2013):
Och så till den sista boken från september. (Bara jag som känner att september kommer bli en galen månad på bokfronten?). Och detta är då uppföljaren till Unspoken, som jag läst och gillat, trots att jag hade lite små problem med den. Det är lite synd att de ändrat omslagsdesignen, då jag verkligen gillade den förra.



Unbreakable - Kami Garcia (1:a oktober 2013):
En bok från en av författarna till den fantastiska serien The Caster Chronicles! Åh, vad jag älskar den serien. Och därför ska det bli roligt att se om Garcia klarar av att stå på egna ben, utan Margaret Stohl!

The House of Hades - Rick Riordan (8:e oktober 2013):
Behöver jag ens säga något? THE HOUSE OF HADEEEES. JAG ÄR SÅ TAGGAD. Särskilt efter slutet på The Mark of Athena, som totalt smulade sönder mitt hjärta.

Allegiant - Veronica Roth (22:a oktober 2013):
Ännu en bok jag längtar något otroligt efter. Jag fullkomligt älskade Insurgent, så det ska minst sagt bli roligt att se hur Roth knyter samman serien. Och jag har hört att vi även ska få Tobias POV? Det kan bli intressant!



The Fiery Heart - Richelle Mead (19:e november 2013):
Den fjärde boken i Bloodlines-serien. Jag älskar fortfarande inte riktigt serien, men den är underhållande och ändå väldigt bra! (Men får jag bara säga att omslagen är fruktansvärt fula? Haha, hjälp.)

Rebel Spring - Morgan Rhodes (3:e december 2013):
Jag har varit lite osäker på om jag ska läsa den här boken, men jag skulle väll tro att jag plockar upp den. Jag gillade trots allt slutet på Falling Kingdoms väldigt mycket.

These Broken Stars - Amy Kaufman & Meagan Spooner (10:e december 2013):
Åh, jag vet inte varför, men av någon anledning ser jag fram emot den här boken jätte mycket. Det tog ett tag för mig, men nu älskar jag omslaget. Så fint! Och handlingen låter inte helt fel heller, om jag inte minns fel, haha.



Snakeroot - Andrea Cremer (10:e december 2013):
Cremer fortsätter att utforska Nighshade-världen! Jag måste säga att jag är lite tveksam, men självklart vill jag ändå försöka motbevisa mig själv genom att läsa boken.

Into the Still Blue - Veronica Rossi (28.e januari 2014):
Sista delen i en serie som jag inte älskat, men som ändå varit rätt så underhållande. Och det ska bli roligt att äntligen få se "the still blue".

Panic - Lauren Oliver (4:e mars 2014):
En ny dystopisk bok av Lauren Oliver, om jag inte har helt fel. Jag har mer eller mindre gillat alla böcker jag läst av henne, så är väldigt nyfiken på denna.



Rebel Belle - Rachel Hawkins (8:e april 2014): 
En ny bok ifrån Rachel Hawkins! Wiiee! Den låter bra!

The Inventor's Secret - Andrea Cremer (22:a april 2014):
Ännu en bok ifrån Andrea Cremer! Hon är verkligen snabb på att skriva, haha. Jag har faktiskt Rift hemma av henne, men har inte läst den ännu. Började men kom aldrig in i den. Hmm.

Isla and the Happily Ever After - Stephanie Perkins (13:e maj 2014):
ÄNTLIGEN. Dock så känns det som utgivningsdatumet skjuts fram hela tiden, så vågar inte riktigt lita på att detta stämmer. Men jag håller tummarna! (Uppdatering: Enligt The Book Depository så släpps boken 17:e september! Vet dock inte om detta stämmer, men tack till Petra som påpekade det!)



The Retribution of Mara Dyer - Michelle Hodkin:
Och så slutligen den här boken! Jag satte denna sist för att jag inte kunde hitta någon riktigt information om när den skulle släppas. Vissa källor säger oktober nu i år, och andra juni 2014? Så jag vet inte riktigt vad jag ska tro på, haha. Men hur som helst, till boken. Jag är egentligen inte super taggad på denna. Tror jag har tröttnat lite på serien. Men vill nog ändå se hur allting slutar skulle jag tro.

Puuh! Det tog långt tid att skriva det här inlägget! Hoppas ni gillade det!

9 kommentarer:

  1. Vilket roligt inlägg, är det okej om jag kanske gör ett liknande? :) Om du beställer från The Book Depository kommer Isla and the Happily Ever After ut den 17 September btw. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu är jag osäker på om den verkligen släpps den 17, eller om TBD (och Cdon) har fel datum. Hittar dessutom ingen riktigt info någonstans. :/

      Radera
    2. Hm, okej :/ Hoppas på att det stämmer!

      Radera
  2. Ser mest fram emot Bloodlines #4, Lauren Olivers Panic och Anna and the French Kiss #3 av Stephanie Perkins:)
    Gillar omslaget till Rebel Belle

    http://www.bookdepository.co.uk/Isla-Happily-Ever-After-Stephanie-Perkins/9780525425632?b=-3&t=-26#Bibliographicdata-26

    SvaraRadera
  3. Roligt inlägg! Själv ser jag mest fram emot Allegiant och The Retribution of Mara Dyer även om jag inte läst varken Insurgent eller The Evolution of Mara Dyer än. ^^ Tycker att Between the Devil and the Deep Blue Sea, The Elites, These Broken Stars och The Inventor's Secret låter väldigt intressanta också. :D

    Svar: Verkligen helt fantastisk! Måste köpa Froi of the Exiles och Quintana of Charyn snart.
    Åh, vad roligt. Var lite rädd att man bara skulle få Frois PoV (inte för att det hade varit dåligt egentligen) så det är roligt att höra att man får fortsätta att följa Finnikin och andra karaktärer också. :)

    SvaraRadera
  4. Men nej, vad synd att de har skjutit fram Isla and the happily ever after, igen! Hade ingen aning om det... Får väl se det från den ljusa sidan: även om den hade kommit i september hade jag inte hunnit läsa den då för det kommer så mycket andra bra böcker... eller något ;)

    SvaraRadera
  5. Jag ser allra mest fram emot Allegiant. Jag DÖR lite grann för att jag längtar efter den så mycket :P Och Panic är faktiskt inte dystopisk, har jag för mig, utan utspelar sig i modern tid ;)

    SvaraRadera
  6. Isla and the Happily Ever After kommer ut i juni nästa år tror jag att det var, Stephanie Perkins twittrade om det för ett tag sedan och förklarade att hon har haft det jobbigt personligt och det är därför boken blir uppskjuten :( Jag ser så fruktansvärt mycket fram emot The Fiery Heart och The House of Hades att jag knappt vet var jag ska göra av mig själv! :)

    SvaraRadera
  7. Det verkar so att Isla and the happily ever after kommer i maj 2014. Hon har skrivit om det här:
    http://naturalartificial.blogspot.se/2013/05/update-isla-and-happily-ever-after.html

    Roligt och bra inlägg! :D

    SvaraRadera