tisdag 2 juli 2013

Månadsresumé juni 2013

Lästa böcker: 
Unspoken - Sarah Rees Brennan
Requiem - Lauren Oliver
Alex - Lauren Oliver (novell)
Nya Tider - Solveig Olsson-Hultgren
The Sky is Everywhere - Jandy Nelson (omläsning)
A Feast for Crows - George R.R. Martin
The Ask and the Answer - Patrick Ness
Udda Verklighet - Nene Ormes

Antal: 8
Påbörjade serier: 3
Avslutade serier: 1
Ensamstående böcker: 0
Manga: 0
Noveller: 1
Svenska: 2
Engelska: 6
Snittbetyg: 3.4
Omläsningar (inte medräknade i alternativen ovan): 1


Bästa böckerna:

Tyckte minst om:

Sammanfattning av månaden:
En helt okej läsmånad, där det tyvärr inte fanns någon bok som slog mig totalt med häpnad. Men jag läste ändå några bra böcker! Något jag däremot varit dålig på så är det att skriva recensioner. Men längre recensioner på Requiem och The Ask and the Answer bör i alla fall dyka upp snart!

Planerar att läsa i juli:
Jag har faktiskt redan hunnit läsa två böcker nu i juli (tack läs-a-lot!), vilket förvånar även mig, haha. Men jag är på hugget just nu! Jag har inte tänkt så mycket på vad jag vill läsa, men några jag är sugen på just nu är Siege and Storm, Stormdancer och Northern Lights. Men vi får se. Jag har aldrig kunnat planera vad jag vill läsa, utan går helt på vad jag känner för då jag står och ska välja en ny bok. 

Hoppas ni haft en bra månad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar