fredag 30 augusti 2013

A till Ö undersökning

HEJ. Det känns som det var evigheter sedan jag skrev här, men det var ändå bara en vecka sedan. Och anledningen? Antagligen att skolan har börjat. Alla låt oss ropa TJOHO! Eller ja ... kanske inte. Men här kommer i alla fall en enkät jag hittade här hos Boktycke och som jag kände för att göra!


Author you’ve read the most books from:
Pia Hagmar helt klart! Jag har säkert läst mellan 25-30 böcker av henne. 

Best sequel ever:
Svår fråga! Men några jag älskar är Catching Fire, The Son of Neptune, Insurgent och Froi of the Exiles. 

Currently Reading:
Läsningen har varit lite hackig den här veckan. Jag har fått kämpa med Seraphina av Rachel Hartman i några dagar nu utan att kommit någon vart, så har lagt den åt sidan för tillfället. Så idag började jag istället läsa om City of Bones!

Drink of Choice While Reading:
Jag gillar inte att äta eller dricka när jag läser, haha. När jag läser så ska jag bara läsa!

E-reader or Physical Book?
Måste väll säga fysisk bok då jag aldrig läst någon e-reader, haha.

Fictional Character You Probably Would Have Actually Dated In High School:
Hmmmm. Måste nog säga Joffrey ifrån A Song of Ice and Fire! Jag älskar hur han är så snäll och alltid gör allt för att hjälpa människor hela tiden. NOT ;) 

Nej, självklart är det Percy Jackson. Ledsen Joffrey.

Glad You Gave This Book A Chance:
Holes av Louis Sachar! Jag ÄLSKAR den boken.

Hidden Gem Book:
In the Shadow of Blackbirds. Snälla alla läs den boken, för jag kan inte vila förrän ni har gjort det.

Important Moment in your Reading Life:
Självklart när jag startade min bokblogg. Men också då jag läst Breaking Dawn av Stephanie Meyer, då det var den första boken jag läste på engelska.

Just Finished:
Läste om Chasing Brooklyn av Lisa Schroeder för några dagar sedan!

Kinds of Books You Won’t Read:
Man ska aldrig säga aldrig men jag brukar hålla mig ifrån typ deckare och biografier. 

Longest Book You’ve Read:
Svärdet och Spiran av Ken Follett som var på ca 1200 sidor. 

Major book hangover because of:
Arvtagaren av Christopher Paolini. SLUTET PÅ DEN BOKEN. JAG KAN INTE ENS.

Number of Bookcases You Own:
Jag har en som är full med böcker, och sedan även en i min lägenhet men den har jag mest massa annat i.

One Book You Have Read Multiple Times:
The Hunger Games av Suzanne Collins.  

Preferred Place To Read:
På mitt rum eller ute på balkongen om det är varmt.

Quote that inspires you/gives you all the feels from a book you’ve read:
“There is a point. I don't know what it is, but everything I've had, and everything I've lost, and everything I felt—it meant something.” - Beautiful Redemption :(((

Reading Regret:
Beauty Queens av Libba Bray. UGH. Ska skriva en minirecension på denna snart. Men kan spoila om att den inte föll mig i smaken. Eller menade de att det var en bok man skulle välja? Eller bara allmänt ett regret om läsande? Aja, haha.

Series You Started And Need To Finish(all books are out in series):
Chaos Walking av Patrick Ness och Blodsarvet av Henrik Larsson!

Three of your All-Time Favorite Books:
Jellicoe Road av Melina Marchetta, A Storm of Swords av George R.R. Martin och Beautiful Redemption av Kami Garcia och Margaret Stohl. (För att nämna några).

Unapologetic Fangirl For:
Detta går i perioder mina vänner. Men just nu Gallagher Girls då sista (!!!) boken snart släpps. WHYYY. 

Very Excited For This Release More Than All The Others:
United We Spy, duh. Men också Allegiant, The Dream Thieves, Isla and the Happily Ever After och THE HOUSE OF HADES.

Worst Bookish Habit:
Hmm. Jag knäcker alltid ryggarna på mina böcker, viker hörn i kanterna, slänger dem runt omkring mig, lånar ut dem till mina vänner så de kommer tillbaka helt förstörda. Jag tycker synd om mina böcker. Jag lånade ut Divergent till en av mina vänner för några veckor sedan och då visade det sig att hon tagit av skyddsomslaget och knycklat in det i boken som ett BOKMÄRKE. Mina stackars ögon. På samma sätt som att bara jag får bråka med min storebror så får bara jag misshandla mina böcker.

X Marks The Spot: Start at the top left of your shelf and pick the 27th book:
Enclave av Ann Aguirre.

Your latest book purchase:
Stadust av Neil Gaiman och Kiss of Frost av Jennifer Estep tror jag. Jag har läst båda och recensioner kommer ... någon gång, haha.

ZZZ-snatcher book (last book that kept you up WAY late):
Kiss of Frost av Jennifer Estep.

Ålder då du lärde dig att läsa:
När jag var sju år kanske?

Äldsta boken du har läst (i originalutgivningsår):
Oj, The Great Gatsby kanske? Men jag vet faktiskt inte.

Överst i din olästa bokhög (d.v.s. vilken bok som du inte har läst innan kommer du att läsa härnäst):
Ingen aning. Jag går alltid väldigt mycket på känsla när jag ska välja en ny bok att läsa. Men The Pipers Son kanske?

Och det var det! Förhoppningsvis dyker ett nytt inlägg upp imorgon!

9 kommentarer:

  1. Impulsköpte In the Shadow of Blackbirds i somras och ser så mycket framemot att läsa den!

    SvaraRadera
    Svar
    1. JA DU MÅSTE LÄSA DEN! Jag tror du skulle kunna tycka om den! :)

      Radera
  2. Omg, jag skulle fått ångestattack om min kompis hade pajat en bok jag lånat ut till henne/honom. Står alltid och föreläser i flera minuter om att de absolut måste hantera böckerna som de vore ett nyfött barn :p

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag borde nog också göra det i framtiden. Jag blir bara så glad när någon av mina vänner faktiskt vill läsa böcker så jag proppar dem i deras händer innan de hinner ångra sig, haha!

      Radera
  3. Haha åhh älskar hur du har använt Joffrey-gifsen!! Jag ska läsa A Clash of Kings snart, längtar efter mer Game of Thrones (speciellt som jag såg klart första säsongen idag!! Fantastisk!!) Och det är delvis tack vare det som du har skrivit om serien som jag läser den! Så tack för ett bra boktips :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är så glad över att du älskade första boken!!! :D Och vad roligt att jag tillförde till att du läste den! Blir jätte glad!

      Radera
  4. Jag fick hem In the Shadow of Blackbirds i veckan. Så taggad på att läsa den. :)

    SvaraRadera
  5. Jag vill inte ens tänka på hur jag skulle må/reagera om jag lånade ut en bok och min kompis använde omslaget som bokmärke...
    Svarat på enkäten på min blogg också! :)

    SvaraRadera
  6. härlig läsning. Känner igen det där med behandling av böcker och att låna ut till vänner. Ser gärna min bokhylla som ett mini bibliotek men risken finns även hos mig att det blir avgift vid förstörelse eller utebliven inlämning ;) Har också svarat på den här :)

    SvaraRadera