torsdag 1 augusti 2013

Månadsresumé juli 2013

Lästa böcker:
Touch of Frost - Jennifer Estep
Jokern - Markus Zusak
Beauty Queens - Libba Bray
Code Name Verity - Elizabeth Wein
Angelfire - Courtney Allison Moulton
Siege and Storm - Leigh Bardugo
Harry Potter and the Goblet of Fire - J.K. Rowling (omläsning)
Froi of the Exiles - Melina Marchetta
I Am Number Four - Pittacus Lore

Antal: 9
Påbörjade serier:3
Uppföljare: 2
Avslutade serier: 0
Ensamstående böcker: 3
Manga: 0
Noveller: 0
Svenska: 1
Engelska: 8
Snittbetyg: 3.2
Omläsningar (inte medräknade i alternativen ovan): 1

Bästa böckerna:

Tyckte minst om:

Sammanfattning av månaden:
Månaden började väldigt bra, i och med läs-a-lot! Men sedan kom jag till Froi of the Exiles som tog mig åtta dagar att läsa ut, vilket är en väldigt lång tid för att vara mig (lika lång tid som det tog mig att läsa A Game of Thrones). Men Froi tog inte lång tid att läsa för att den var dålig, för det var den inte, den var briljant! Utan det tog långt tid för att jag läste allt väldigt noggrant och orkade inte läsa kanske mer än ett par kapitel åt gången då den krävde att man fokuserade sig väldigt mycket. Men det har varit en bra månad! Några bottennapp, och några böcker som var riktigt, riktigt bra! Dock är jag väldigt efter med att skriva recensioner. Men jag lovar att recensioner kommer dyka upp på alla, men några i form av "mini-recensioner".

Planerar att läsa i augusti:
Just nu läser jag ett recensionsexemplar, Förgiftade Äpplens Klubb, och än så länge tycker jag mycket mer om den än jag trodde att jag skulle göra! Så den kommer jag säkert redan läsa ut idag, eller imorgon. Sedan får vi se. Kanske är det dags att ge sig på A Dance With Dragons? Eller fortsätta i Profetens Tid? Det är så härligt att läsa tegelstenar och episk fantasy på sommaren! Jag planerar antagligen att kanske göra en bokbeställning i slutet av månaden också. Jag har ett litet oskrivet löfte med mig själv om att jag inte ska beställa några böcker under sommarlovet, och det har funkat än så länge!

2 kommentarer:

  1. Lite lagom mängd böcker du hunnit läsa!

    SvaraRadera
  2. Profetens tid!! :D Den är såå bra!

    SvaraRadera