fredag 6 september 2013

10 nya böcker!!


WIIE! Förstår ni hur taggad jag är inför alla de här böcker??! Åh, vill helst läsa alla nu på en gång. Jag väntar fortfarande på en bok (More Than This av Patrick Ness), men bestämde mig för att jag inte orkade vänta med att visa er böckerna. Så ja, jag unnade mig alltså "lite" böcker. Men efter att inte ha beställt en enda bok på hela sommaren och dessutom jobbat väldigt mycket så bestämde jag mig för att jag var värd det.

How to Lead A Life of Crime köpte jag för att jag älskar böcker om tjuvar och denna lät lovande.

Forgive Me, Leonard Peacock ville jag ha för att jag läst många fina recensioner om den som säger att den är hemsk och sorglig med fruktansvärt bra.

School Spirits var ett självklart val då den utspelar sig i Hex Hall-världen!!

Please Ignore Vera Dietz har jag tänkt läsa i evigheter och äntligen blev det dags.

Prep School Confidential var ett lite sista minuten val, men jag tycker den låter väldigt bra så varför inte?

The Distance Between Us har jag haft ögonen för i ett par månader och den har fått väldigt fina recensioner! Hoppas på en mysig sommarbok!

All Our Yesterdays har även den fått väldigt bra recensioner, så självklart är jag nyfiken.

Crown of Midnight är uppföljaren till Throne of Glass som jag gillade, så det ska bli väldigt spännande att läsa denna! Har läst några recensioner som säger att den är mycket bättre än ettan också, så det låter väldigt lovande.

Eleanor & Park kan väll få ha missat vid det här laget? Nu är det i alla fall dags för mig att bilda mig en uppfattning om den.

UNITED WE SPY. Inga ord behövs.

Och nu ska jag dra iväg och börja läsa United We Spy. Hoppas ni får en fin kväll! Säg gärna till om ni har läst någon av de här böcker och berätta vad ni tyckte!

8 kommentarer:

  1. Eleanor & Park fick jag idag :D Ser verkligen fram emot att läsa den.

    SvaraRadera
  2. Ser fram emot att höra vad du tycker om Eleanor & Park och All our yesterdays :)

    SvaraRadera
  3. Jag har också fått hem United We Spy i veckan, och är så nyfiken på hur allt ska sluta! :) Annars har jag läst School Spirits och The Distance Between Us och jag älskade dem. Hoppas du gillar dina nya böcker! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har läst ut United We Spy, och tyckte den slutade jätte bra! :)

      Radera
  4. Vad roligt med så många nya böcker :)

    SvaraRadera
  5. Jag har läst väldigt många positiva recensioner till Eleanor och Park, så när du har läst den är jag väldigt nyfiken på att höra vad du tycker också. :)

    SvaraRadera
  6. Forgive me, Leonard Peacock: är nyfiken på.
    Please ignore Vera Dietz: har också tänkt läsa i evigheter men det blir visst aldrig av?
    Eleanor and Park: Love, love, LOVE!
    United we spy: vet inte varför jag är så exalterad över den när jag inte ens läst den serien?! Men skönt att den fick ett bra slut. :)

    SvaraRadera